תפריט
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
favourites icon הרשמה לניוזלטר
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
close feed icon
feed iconה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

מה שלום העסק שלכם? 5 טיפים שיקפיצו אותו למעלה

25/09/2017

חושבים להפוך לעצמאים? מזל טוב! ואולי יש לכם עסק והמצב פשוט לא משהו? קבלו 5 כללים חשובים להתנהלות עסקית נכונה שתסייע בהרמת העסק והזנקת המכירות

אם אתם בעלי עסק, או שאתם מתכננים להפוך לעצמאים – הכתבה הזאת בשבילכם. אתם, כמובן, ממש לא לבד. מדי שנה נפתחים בישראל עשרות אלפי עסקים חדשים, שמצטרפים אל מאות אלפי עסקים קיימים. אנחנו לא רוצים לדכא אתכם, אבל חשוב שתדעו שלפי הסטטיסטיקה חלק גדול מהעסקים החדשים נסגרים בתוך כשנתיים. למרות זאת, אנחנו מתעקשים להיות אופטימיים ולהזכיר שעסקים רבים פורחים ומשגשגים לאורך זמן, בזכות ניהול נכון, מזעור סיכונים, תכנון קדימה, גורמים אישיותיים כמו אופיו של בעל העסק, ולא פחות חשוב - התאמת העסק לעידן המודרני.

אם אתם עדיין לא משתמשים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, אתם חוטאים לעצמכם ובעיקר לעסק שלכם

אז בהנחה שאתם רוצים להיות בצד הפורח של הסטטיסטיקה העסקית, ריכזנו עבורכם חמישה טיפים חשובים שיסייעו לכם לשדרג את העסק ולהתאים אותו לעידן הנוכחי:

1. תהיו בפרונט

האישיות של הבעלים היא חלק בלתי נפרד מהשיווק של עסק קטן. הלקוחות כיום מחפשים את האדם מאחורי העסק. הם רוצים לדעת עם מי הם מדברים, לראות אותו, לשמוע קול אנושי ולדעת שאין מאחורי העסק תאגיד גדול ומנוכר. לכן חשוב שהלקוחות יראו אתכם בחזית. שווקו את העסק בעצמכם, או לפחות פקחו ברציפות על אנשי השיווק שלכם כך שהם "ידברו מגרונכם".

צעד בסיסי בשיווק הוא יצירת בידול ומיתוג לעסק שלכם. לצורך כך לא חייבים סיסמאות מפוצצות, לוגו הורס או גרפיקה מורכבת. אלה בהחלט יכולים להוסיף, אבל חשוב יותר שתביאו את מי שאתם, את מה שאתם מאמינים בו, את מה שהעסק מייצג עבורכם ואת הערכים שלכם. אם למשל העליתם ליוטיוב סרטון שבו אתם מציגים את העסק - עשו זאת בפשטות ובנעימות, בלי סיסמאות. דברו בגובה העיניים והיו מודעים למה ששפת הגוף שלכם מייצגת.

2. תצללו לשיווק בעידן הדיגיטלי

עידן האינטרנט והרשתות החברתיות פותח אפשרויות חדשות לקידום ולשיווק העסק בהשקעה כספית מינימלית. הפרסום במקומונים וברדיו האזורי כבר כמעט ועבר מהעולם. חוקי המשחק השיווקי השתנו וכיום הלקוח הפוטנציאלי נמצא בכל מקום. הוא דולה מידע, משווה נתונים, מביע רצונות, מבקש המלצות ומשתף חוות דעת והעדפות. הוא גם מפנה שאלות ובקשות ישירות לבעל העסק ומצפה לקבל תשובות ופתרונות, רצוי תוך זמן קצר.

לכן, כבעלי העסק, אם אתם עדיין לא משתמשים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, אתם חוטאים לעצמכם ובעיקר לעסק שלכם. הקימו אתר עסקי, היעזרו באנשי מקצוע המתמחים בשיווק במדיה החברתית, או עשו זאת בעצמכם (זה אפשרי).

קראו עוד במגזין:

 

3. העירו לקוחות רדומים

זכרו תמיד את הלקוחות הקיימים שלכם. הם יכולים להניב הרבה מאוד עסקאות חדשות במהירות, בקלות וללא השקעה כספית גדולה. כל עסק פעיל צבר כמות כלשהי של לקוחות שקנו או צרכו ממנו שירות בעבר. רבים מהם פשוט שכחו מקיומו של העסק ולא חזרו אליו מאז, אף על פי שהיו מרוצים מהשירות או מהמוצר. אם לא תזכירו את עצמכם, איך הם ייזכרו בכם?

העלות השיווקית של החזרת לקוח נמוכה בהרבה מזו שכרוכה בגיוס לקוח חדש. לכן, שמרו על קשר עם "הלקוחות הרדומים" שלכם באמצעות ניוזלטר או הודעת טקסט (בלי לנדנד ובאישור הלקוח, כמובן). עניינו אותם במבצעים, במוצרים ובשירותים חדשים, הזמינו אותם לאתר האינטרנט או לדף הפייסבוק שלכם. אם יש לכם חנות פיזית, הזמינו אותם לבקר בה או אפילו ארגנו יום מכירות מיוחד ללקוחות ותיקים. לעיתים עצם התזכורת במייל או במסרון יכולה להגדיל פלאים את המכירות. כדי לעודד את הלקוחות הקיימים לפעולה, הציעו להם הנחות או הטבות מיוחדות.

4. שיתופי פעולה

שיתופי פעולה הם מנוף מהותי לצמיחה עסקית ולפעמים הם אפילו הופכים לגלגל הצלה של עסק. לכן, כדאי לבעל עסק קטן לפתח ראייה עסקית רחבה ולאמץ תפיסה של שיתופי פעולה עם עסקים מתחומים משיקים. כך אפשר להשלים את הפונקציות החסרות בעסק, להרחיב את סל השירותים ולשכלל את מגוון המוצרים המוצעים.

לדוגמה, מדריכת הורים יכולה לשתף פעולה עם יועצת שינה ו/או יועצת הנקה. חנות למכירת פרחים יכולה לשתף פעולה עם חנות למכירת שוקולד או מתנות קטנות אחרות.

5. השקיעו במשאב האנושי

עסקים קטנים מתקשים לא פעם לגייס עובדים איכותיים, מכיוון שהם נמצאים בעמדת נחיתות מול עסקים גדולים, חברות וארגונים שמציעים משרות הרבה יותר נחשקות, מתגמלות ויציבות. אבל גם לעבודה בעסק קטן יש יתרונות משמעותיים, כמו אווירה אינטימית ומשפחתית, סמכויות רחבות יותר, מבנה גמיש, פחות היררכיה ואפשרויות לקידום מהיר. לכן, הקפידו לגייס עובדים איכותיים, מסורים, שירותיים ונמרצים. חברו אותם לעשייה, לאנשים ולערכים, כבדו אותם, השקיעו בהם וזכרו שהם המשאב החשוב ביותר בעסק.

לא חסרות דרכים לעשות זאת. למשל, העניקו לעובד מצטיין בונוס, שובר מתנה, או הציעו לעובדים הסדרים פנסיוניים בקרן פנסיה שגובה דמי ניהול אטרקטיביים. כך, תוכיחו לעובדים שהם חשובים לכם ושאתם באמת דואגים לרווחתם ועתידם.

 מעוניינים בטיפים לניהול נכון של העסק? 
הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
related articles iconכתבות נוספות שתאהבו
comments icon
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
  • לפני 6 שנים

    הטיפ הראשון לא קל ליישום אבל סה"כ יש פה כמה דברים שאני אנסה ליישם בעצמי. נראה אם יעבוד...

רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
אתם קוראים: מה שלום העסק שלכם? 5 טיפים שיקפיצו אותו למעלה
Website by:

© 2017 מיטב דש בע”מ
אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.