ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
הרשמה לניוזלטר
ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
ה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

דוור אחר: איך להגדיל חשיפה באמצעות שיווק במייל?

28/03/2016

בזמן שאתם ממשיכים להשתמש בדואר ה"רגיל", ישנו דוור אחר שיכול לעשות עבודה מופלאה בהגדלת החשיפה של העסק שלכם. כך תשווקו את העסק בקלות וביעילות, באמצעות דיוור במייל

אחרי שלמדנו איך לבנות אתר אינטרנט בחכמה, השאלה היא האם הוא הולך לייצר עבורכם מספיק פניות ולקוחות? אחרי הכול, גם האתר המושקע ביותר יתקשה לנפק תוצאות אם לא מספיק לקוחות ידעו על קיומו.

בזמן שהשקעה בקמפיינים ממומנים או קידום אורגני בגוגל כרוכים לעיתים בעלויות גבוהות, שיווק במייל מנפק אלטרנטיבה זולה ויעילה להגדלת החשיפה לעסק ולאתר שלכם. בשורות הבאות נגלה מה סודות השיווק במייל ואיך ניתן לשפר פלאים את היעילות שלו.

יתרונות השיווק במייל

בבואנו לנהל את העסק, השורה התחתונה היא זו שבסופו של דבר קובעת. במקרה של שיווק במייל, השורה התחתונה ברורה: כל דולר המושקע באפיק זה מניב 44.25$ (EmailExpert). אז מה הופך את השיווק במייל לכל-כך משתלם?

5 דברים עיקריים!

  1. חשיפה – אפשרות לפגוש את הגולש במקום בו הוא מבלה עשרות שעות בממוצע מידי חודש: תיבת המייל שלו.
  2. עלויות נמוכות – עלות השיווק במייל מסתכמת לרוב בתשלום חודשי למערכת דיוור אלקטרונית, בעלות שמתחילה בעשרות שקלים.
  3. שליטה – אתם קובעים כמה דיוורים לשלוח ללקוחות ובאיזו תדירות.
  4. טיפוח לקוחות קיימים –שליחת דיוורים שיזכירו ללקוחות על קיומכם ויעודדו רכישה חוזרת של מוצרים נוספים.
  5. אופטימיזציה – אפשרות לראות כמה אנשים צפו במייל וכמה הקליקו על הקישורים שהוא מכיל, לצורך שיפור הדיוורים הבאים.

בשל יתרונות השיווק במייל והפופולריות הגואה שלו, אתם בטח יכולים לנחש שהלקוח שלכם מוצף במיילים שיווקיים (ממש כמו כל אחד מאתנו). למעשה, מידי יום נשלחים 144 מיליארד מיילים ברחבי העולם, כאשר 65% מהם מוגדרים כדואר זבל.

אז איך אפשר להתבלט בין ערימת המיילים שהלקוח פותח מדי יום כדי להגדיל את כמות הפניות?

דבר ראשון >> בניית רשימת תפוצה רלוונטית

טעות נפוצה שעושים בעלי עסקים רבים היא לצרף לקוחות פוטנציאליים לרשימת התפוצה שלהם ללא הסכמתם. טעות שיכולה לעלות ביוקר. פעם אחת בגלל חוק הספאם שעשוי להסב לעסק נזקים כספיים, פעם שנייה בגין חוסר רלוונטיות. גולש שצורף בלי הסכמתו לרשימת התפוצה, עלול במקרה הטוב להתעלם ובמקרה הפחות טוב לבטא את חוסר שביעות רצונו.

לכן, השלב הראשון ביצירת מנגנון יעיל לדיוור במייל, הוא ליצור רשימת תפוצה רלוונטית ולפעול להגדלתה.
הנה כמה דרכים יעילות לעשות זאת:

  • טופס הרשמה באתר – מזמין את הגולשים להשאיר פרטים ולקבל בתמורה עדכונים ומבצעים אטרקטיביים.
  • כתיבת מדריך חינמי – חיבור מדריך חינמי בנושא שמעניין את הלקוחות שלכם והענקתו בחינם לגולשים שישאירו את כתובת המייל בדף נחיתה ייעודי. למשל, מעצבת גראפית יכולה להכין מדריך המלמד כיצד לעצב כרטיס ביקור שמושך תשומת לב.
  • הזמנת לקוחות קיימים – שליחת מייל ללקוחות קיימים, שמזמין אותם להירשם לרשימת התפוצה ולקבל טיפים חודשיים בנושאים המעניינים אותם.

חשוב מאוד: בשונה מהדעה הרווחת, גם רשימת תפוצה של עשרות משתמשים יכולה להיות רווחית. חישבו למשל כמה לקוחות מרוצים שרכשו מכם בעבר מוצר או שירות, יכולים לבצע רכישה חוזרת רק כי פגשו אתכם שוב בתיבת המייל שלהם.

דבר שני >> הפקת הניוזלטר

אחרי שבניתם רשימת תפוצה, זה הזמן להתחיל לדוור אליה תכנים בעלי ערך. מה זה אומר? שבכל דיוור נרצה לשלב מידע מקצועי חינמי לצד מבצעים והצעות מכר.

כיצד בנוי ניוזלטר? בד"כ, מבנה הניוזלטר מזכיר מבנה של פורטל חדשות (כמו למשל YNET או מאקו). מייל המחולק למספר "בלוקים" – כל בלוק כולל תמונה, כותרת ו 2-3 משפטים שהקלקה עליהם מובילה לדף ייעודי המציג מאמר מקצועי (כגון מאמר טיפים) או את הצעת המכר.

הניוזלטר יכיל בד"כ 3-5 אייטמים, שיפנו כל אחד לדף הרלוונטי באתר או בבלוג שלכם. כך למשל ניוזלטר שנשלח ע"י מטפל אלטרנטיבי יכול להכיל 2 אייטמים מקצועיים (למשל תרופות סבתא לטיפול בהצטננות וטיפים לשיפור השינה) + אייטם שמציג את מבצע החודש המפנה לדף נחיתה ייעודי. את הניוזלטר ניתן לעצב בקלות באמצעות מגוון תבניות מוכנות שמעמידות לרשותכם חברות הדיוור השונות.

טיפים לכתיבת ניוזלטר אפקטיבי

  • כתבו שורת נושא מושכת – שורת הנושא של המייל היא ה"רגל בדלת", שתקבע האם הגולש יפתח את המייל ששלחתם או לא. להלן מספר דרכים לכתיבת שורת נושא מנצחת:
  • שיטת הטיזר – שאלה שתסקרן את הגולש. לדוגמה, סוכן ביטוח יכול לכתוב בשורת הנושא של ניוזלטר העוסק במיגונים וביטוחים לרכב: "האם הרכב שלך מספיק מוגן?".
  • הבלטת התועלת – הבלטת הערך המרכזי שיקבל הגולש מקריאת המייל. למשל, שורת נושא כגון "כך תנצח את האויב הגדול של הילד שלך", בניוזלטר העוסק בדרכי התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז.
  • מה לא כדאי לכלול בשורת הנושא? שימוש בביטויים שיעבירו את הניוזלטר שלכם היישר לתיקיית הספאם, כמו למשל שימוש מאסיבי בסימני קריאה או בביטויים מכירתיים כמו "חינם".
  • סקרנו את הגולש גם בגוף המייל – גרמו לגולש להקליק על כל אחד מהאייטמים של הניוזלטר, באמצעות ניסוח כותרת ופסקה קצרה שמייצרים עניין. כותרת אפשרית לאייטם של תזונאית: "איך לרזות תוך כדי שינה". בפסקה יכולה התזונאית לדבר על 5 הדרכים להגברת שריפת השומן כאשר אנחנו ישנים (בלי לפרט מהם אותם טיפים: לשם כך יצטרך הגולש להקליק למאמר המלא).
  • העניקו לגולש ערך אמיתי – הגולשים מוצפים באינספור מיילים, זוכרים? ככל שתעניקו להם יותר ערך (בדמות מידע מקצועי או הצעות מכר שוות), כך תגדילו את הסיכוי שהם יפתחו גם את הדיוור הבא שתשלחו.
  • כתבו בגובה העיניים – הניוזלטר הוא המקום לשחרר קצת את העניבה ולשוחח עם הגולש ממש כפי שאתם מנהלים שיחה עם לקוח. בנוסף, חשוב להשתמש בז'רגון מקצועי במינון הנכון, כדי לשדר מצד אחד מומחיות אך מצד שני לא לאבד את הקורא עם מונחים שאינו בקיא בהם.
  • בחרו נושאים שהלקוחות שלכם מחפשים – ככל שנושאי הכתיבה יקלעו יותר לצרכי הגולשים, כך מפלס העניין יעלה. אפשר לגזור נושאים מעניינים מתוך שאלות נפוצות ששואלים אתכם ביום יום, טיפים ועצות "עשה זאת בעצמך", סקירת טרנדים בתחום ועוד.

דרך נוספת יעילה במיוחד להגדלת החשיפה העסקית היא להפיץ את הבשורה ברשתות החברתיות. בסקירה הבאה בסדרה נלמד איך להפוך את האוהדים שלנו בפייסבוק לקונים פוטנציאליים.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
כתבות נוספות שתאהבו
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
    רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
    אתם קוראים: דוור אחר: איך להגדיל חשיפה באמצעות שיווק במייל?
    Website by:

    © 2017 מיטב דש בע”מ
    אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.