תפריט
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
favourites icon הרשמה לניוזלטר
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
close feed icon
feed iconה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

מתקשים לבחור קרן פנסיה? זו הכתבה בשבילכם

בבואנו לבחור קרן פנסיה, נדמה שהבחירה קשה עד בלתי אפשרית. מה ההבדל בין הקרנות? איך לבחור קרן פנסיה מתאימה ומה חשוב לבדוק? על כל אלו ועוד, ננסה לענות, עם כמה נקודות למחשבה

איך לבחור קרן פנסיה? השיקולים בבחירת קרן פנסיה


היסטוריה – ייתכן וזהו השיקול הברור ביותר כשבוחרים קרן פנסיה. בתקופה בה ישנן חברות רבות המנהלות את כספי הפנסיה חשוב לבצע בחינה אמיתית של תשואות קרן הפנסיה, אשר חייבת לכלול טווחי זמן ארוכים ככל הניתן.

הגודל כן קובע - לגודל החברה המנהלת את קרנות הפנסיה חשיבות גבוהה. אותה חברה היא האחראית לניהול הכספים שלנו החוסכים וככל שתהיה בעלת עוצמה ואיתנות פיננסית, ככל שתנהל סכומים גדולים יותר ותהיה למודת ניסיון בעולם החיסכון וההשקעות, כך יגבר ביטחון הלקוחות. בבחירת חברה מנהלת לקרן הפנסיה, רצוי להתחשב בשיקול זה.

שירות – במהלך שנות העבודה ועד גיל הפרישה, מתקיימת מערכת יחסים בינינו לבין מנהל הקרן, אשר מאופיינת בעיקר בדרישות שלנו לקבלת מענה לשאלות, מעקב אחר הפקדות ובירור מידע שוטף. חשוב לזכור שאנו הלקוחות משלמים דמי ניהול עבור השירות הנ"ל בין אם אנו צורכים אותו ובין אם לאו ולכן חשוב לעשות סקר שוק בנוגע לרמת השירות הניתנת ממנהל הקרן. מנהל קרן טוב הוא כזה שיודע להנגיש את המידע עבורנו הלקוחות, בכל רגע ומתוך תודעת שירות גבוהה.

אמינות הגוף המנהל - החשיבות שיש לאופיו של הגוף המנהל את כספי הפנסיה שלנו היא מכרעת. שמירה על רמת אחריות ואמינות גבוהה, מבטיחה ניהול טוב וראוי לכספי החיסכון שלנו. הגורמים לפיהם נבחנת יכולתו של הגוף המנהל באים לידי ביטוי באופן ותכיפות הטיפול בתשלומים המגיעים למבוטח כדוגמת תשלומי נכות ושאירים, מי הם הגופים איתם הוא מנהל קשרי עסקים, כגון מבטחי משנה ועוד. על מנת לצמצם סיכונים, מומלץ לבחור בגוף מנהל אמין, ותיק ואחראי.

ניהול סיכונים –
הקשר בינינו לבין הגוף המנהל קרן הפנסיה שלנו הוא קשר ארוך טווח, וככזה חשוב לשים לב לסיכונים אליהם נחשף הכסף שלנו. מנהל קרן טוב הוא כזה שידע לשלב בין השגת תשואות גבוהות יחסית לבין רמת סיכון שמרנית יחסית, תוך זהירות שלא להתפתות אחר תשואות גבוהות הטומנות סיכונים גבוהים. כלומר, עלינו לוודא כי מנהל קרן הפנסיה אכן משיג תשואות נאות, אך עושה זאת תוך שמירה על רמת סיכון מתאימה.

תקשורת נכונה - תחום הפנסיה על מרכיביו השונים יכול להיות מרתיע ואף מבלבל, כל זמן שהגוף המנהל משתמש במונחים מקצועיים מדי ובכך מונע מאתנו החוסכים, לקבל את המידע הנדרש לנו כדי לקבל החלטות מושכלות. מנהל קרן טוב הוא זה שידע לדבר אלינו, הלקוחות שלו, בגובה העיניים ובמושגים מוכרים ופשוטים, המוכרים לנו.

תנאי התקשרות - בסיס ההתקשרות בעולם הפנסיה מושתת על תנאים שסוכמו מראש בין הצדדים. תנאים אלה כוללים מספר סעיפי מפתח כגון היקף כיסוי הביטוח הפנסיוני המתבטא בגובה הפיצוי שיתקבל במקרים של נכות או פטירה חס וחלילה. הכיסויים הביטוחיים הניתנים במסגרת קרן הפנסיה הינם חשובים מאוד ומטרתם להגן על התא המשפחתי. לכן, מומלץ להתאים את גובה הכיסוי הביטוחי לצרכים הקיימים וזאת באמצעות בחירה במסלול הביטוח המתאים ביותר.
מלבד אלו, קיימים גם דמי הניהול המתחלקים לשניים - דמי הניהול מהכסף המופקד מדי חודש ודמי הניהול מהכסף שנצבר בקרן הפנסיה. סעיפים אלו נתונים לתחרות שהלכה וגברה בשנים האחרונות (עקב רפורמות מבניות שבוצעו בענף). היכרות מעמיקה עם מגוון האפשרויות המוצעות עשויה להביא להתנהלות נכונה ויעילה יותר בכל הקשור לדמי הניהול.

איך לבחור קרן פנסיה? השיקולים בבחירת קרן פנסיה

אלאחר שבחרתם קרן פנסיה והחלטתם על הגוף המנהל את כספכם, חשוב לזכור שתנאי ההתקשרות דינמיים באותה מידה שהשינויים בחייכם דינמיים. בכל שינוי באחד מהמשתנים המאפיינים אתכם כגון מצב בריאותי, מצב תעסוקתי, מצב משפחתי, גובה השכר וכולי, עשויים להשתנות התנאים להם אתם זכאים והכיסויים הביטוחים הנדרשים לכם. לכן, בחירת קרן פנסיה נכונה היא זו המלווה עם ערוץ תקשורתי נגיש בכל עת מול חברת הפנסיה, המאפשר לערוך התאמות ושינויים בפוליסת הביטוח, בהתאם לשינויים בחיינו.

האמור אינו מהווה ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני המתחשבים בצרכי כל אדם ואינו נועד להחליפם.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
related articles iconכתבות נוספות שתאהבו
comments icon
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
    רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
    אתם קוראים: מתקשים לבחור קרן פנסיה? זו הכתבה בשבילכם
    Website by:

    © 2017 מיטב דש בע”מ
    אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.