ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
הרשמה לניוזלטר
ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
ה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

העוזר הדיגיטלי שינהל לכם את החיים

מדורים:
18/10/2016

עוזר אישי היה לרוב נחלתם של אנשי מקצוע בכירים ועשירים. כיום, חברות כמו מיקרוסופט ואפל מפתחות מגוון עזרים טכנולוגים, הכוללים עוזרים אישיים דיגיטליים שיכולים לספק לנו שירותים רבים. זה אמנם נשמע מצוין, אבל האם אנו צריכים לחשוש מזה?

רובנו נשמח ליהנות מעזרה וליווי אישי בחיים האישיים. מאמן כושר אישי, עוזר אישי שיסייע במטלות היומיומיות וכמובן בנקאי או יועץ פיננסי אישי שיסייע לנו להתנהל נכון מבחינה פיננסית. כחברה אנחנו עדיין מתייחסים לשירותים האישיים הללו כסוג של מותרות, הזמינות בעיקר לבני המעמד הסוציו אקונומי הגבוה. אך ניתן לראות כיצד התפיסה הזו מתחילה להשתנות, הודות לשירותים חדשים המתבססים על שילוב בין טכנולוגיות של אינטליגנציה מלאכותית (AI) וניתוח עמוק של נתונים (ביג דטה), שיחד מייצרים תשתית למגוון שירותים חדשניים בהתאמה אישית.

האם אנו צריכים לחשוש מהיום בו הטכנולוגיה תנהל לנו לגמרי את החיים ונהפוך למיותרים?

אז מה כבר קיים?

דמיינו שיש לכם יועץ תזונה אישי, מאמן ספורט אישי, בנקאי/יועץ השקעות אישי וכו׳, רק שבמקום גורמים אנושיים, תיהנו משירות וחוויה הניתנים על בסיס טכנולוגיה המוטמעת בסמארטפונים, ברכבים, בבתים, או במשרדים שלכם. כבר היום אנו עדים למגוון עוזרים דיגיטליים חכמים, המציעים למשתמשים שירות אישי (בין אם באמצעות פקודות קוליות ובין אם בממשקי מגע):

  • למשל אמזון, שהשיקה את "אקו", מכשיר דמוי רמקול, המחובר לרשת אינטרנט ומבצע פעולות לבקשת המשתמש ע"י כך שאומר בקולו מה הוא רוצה (שמירת מקומות במסעדה, הזמנת מונית, או קבלת מידע פיננסי מחשבון הבנק שלו).
  • מיקרוסופט השיקה את "קורטנה", עוזרת אישית דיגיטלית, המבוססת על טכנולוגיית אינטליגנציה מלאכותית המשתלבת במערכת ההפעלה של החברה ובשלל המוצרים הנוספים שלה.
  • אפל הציגה כבר לפני מספר שנים את "סירי", העוזרת הדיגיטלית המוטמעת במכשירי אייפון ואייפד,
  • פייסבוק פיתחה אפליקציה שנקראת "M" וכבר הגדירה את ה-AI כמנוע צמיחה עתידי של החברה.

שירות אנושי או שירות דיגיטלי?

בראיית הצרכנות הפיננסית שלנו, נשאלת השאלה מה עדיף? שירות אנושי הניתן ע"י אנשי מקצוע או את האלטרנטיבות הטכנולוגיות שמציעות לנו חוויה אישית, מהירה, ישירה וזולה יותר? האמת כנראה נמצאת איפשהו באמצע. יחד עם זאת, חשוב להכיר את היתרונות בשימוש בעוזרים הדיגיטליים החכמים:

1. יכולת עיבוד גבוהה יותר של מידע- ידע זה כוח ולכן לשירותים הדיגיטליים מבוססי ה- AI תמיד תהיה יכולת איסוף וניתוח גדולה יותר ומהירה יותר מזו של בני אדם. רק כדי לסבר את האוזן, מחשב העל ״ווטסון״ של IBM כולל יכולת עיבוד מידע של 10 מיליון ספרים בשנייה! יותר מיכולת זיכרון צילומי חזק ככל שיהיה. ווטסון נחשף למיליוני מקורות מידע ותוכן רפואי וכבר הוכיח יכולת אבחון מחלות ברמת דיוק הגבוהה משמעותית מהממוצע של רופאים אנושיים (השמועה אומרת שווטסון ״סיים בית ספר לרפואה״ בשנתיים בלבד...).

גם ענף הפיננסים, אחד הענפים שהיסטורית מתבסס על שירותי ייעוץ אנושיים, יצטרך להתמודד עם היתרונות היחסיים של הטכנולוגיה, שבהגדרה תציג יכולת מהירה יותר לעבד מידע פיננסי ממגוון מקורות, להצליב ולנתח אותו לטובת הערכת סיכונים, ביצוע תחזיות והתאמה אישית של פעולות עבור הצרכן.

2. הטכנולוגיה מאפשרת להכיר טוב יותר את הלקוח- תחום ה-Machine learning צומח ומתפתח כל הזמן. ההזדמנות שבחיבור בין AI אמיתי לרשת האינטרנט תוך שילוב יכולות למידה עצמאיות, היא דרמטית. בעיקר באפשרות לאיסוף מידע אישי עלינו (ובהסכמתנו כמובן) וניתוחו, ובכך לשפר כל הזמן את התפיסה שלו עלינו וההיכרות שלו עמנו.

בענף הפיננסים הפער הזה בולט במיוחד. כלי איסוף המידע אודות צרכנים כגון סקר לקוחות, שאלונים וטפסי הצטרפות, רחוקים מלהיות מדויקים מספיק כדי להבין צרכנים בעידן המחובר, בעיקר בראייה ארוכת טווח, בה המציאות משתנה וכך גם המצב שלנו (מצב משפחתי, מקצועי, פיננסי). כלים דיגיטליים חכמים, המבוססים על איסוף ותיקוף תמידי של מידע, ישפרו את בניית תמונת הלקוח העדכנית ביותר.

3. האינטרנט של הדברים (IoT)- חברות ביטוח רבות בעולם זיהו את הפוטנציאל שבסנסורים (חיישנים) המוטמעים כבר היום בחפצים שלנו ומספקים מקור רציף ואמין של דטה, המעידה על ההתנהגות האמיתית שלנו בזמן אמת. הנתונים המתעדכנים הללו מעצבים מחדש את המודלים העסקיים של חברות הביטוח, החל ממודל הסיכון ועד לתמחור המוצרים.

המידע יכול להגיע ממגוון רחב של מקורות מבלי שאנו הצרכנים נצטרך לקחת חלק פעיל: מידע לפי מיקום הסמאטרפון, טכנולוגיה לבישה כגון צמידים ספורטיביים עם סנסורים ביומטריים, מוצרי חשמל ביתיים חכמים המחוברים לרשת, מכוניות אוטונומיות, נקודות ווי פיי בבתים, במשרדים ובשטחים ציבוריים, עקבות דיגיטליות של דפוסי הגלישה באתרים ובאפליקציות ועוד. כל אלו יחד מספקים תמונה אמיתית, מקיפה ובעיקר עדכנית על ההתנהגות שלנו, ובכך בהגדרה מהווים מקור אמין, מדויק ופרסונלי יותר עלינו ועל המאפיינים/העדפות שלנו.

צירפנו עבורכם סרטון קצר ומעניין מאוד, המתייחס להשפעתה של טכנולוגיית האינטליגנציה המלאכותית, במקרה הזה של "ווטסון", מחשב העל של מיקרוסופט. לצפייה לחץ כאן>>

לסיום, בכל יום הטכנולוגיה מתפתחת יותר ויותר. מצד אחד החיים הופכים קלים יותר, מצד שני האם אנו צריכים לחשוש מהיום בו הטכנולוגיה תנהל לנו לגמרי את החיים ונהפוך למיותרים?

הכתבה עניינה אתכם? רוצים לקרוא עוד בנושא זה?
הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
כתבות נוספות שתאהבו
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
    רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
    אתם קוראים: העוזר הדיגיטלי שינהל לכם את החיים
    Website by:

    © 2017 מיטב דש בע”מ
    אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.