תפריט
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
favourites icon הרשמה לניוזלטר
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
close feed icon
feed iconה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

המזוודה הלכה לאיבוד: מה עושים? ומה הפיצוי שנקבל?

מדורים:
14/04/2019

מזוודה שאבדה, נגנבה או התפרקה עלולה להרוס חופשה, טיול או נסיעה עסקית לחו"ל. כולנו מקווים שזה לא יקרה לנו, אבל לפעמים זה קורה. מדריך מקוצר: למי מדווחים, איך מסתדרים, איך משיגים פיצוי וכמה כסף מגיע לנו

רובנו חווינו, לפחות פעם אחת, את הסיטואציה המלחיצה של המתנה מתמשכת מול מסוע הכבודה למזוודה שלא מגיעה. סיבוב ועוד סיבוב חולפים, כמעט כולם אספו כבר את כל המזוודות שלהם – ורק אצלנו שממה. השורה התחתונה ברורה: מזוודה שאבדה, נגנבה או התפרקה יכולה להרוס חופשה, טיול או נסיעה עסקית לחו"ל. כולנו מקווים שזה לא יקרה לנו. אבל, זה קורה ולפעמים זה קורה דווקא לנו. מה מומלץ במקרה כזה?

חברות התעופות יודעות כי רוב המזוודות המיוצרות כיום הן זולות ואיכותן נמוכה. לכן, אם חברת התעופה רואה לנכון לפצות את הלקוח על נזק, היא מפנה אותו לחנות מזוודות שבה יתקנו או יחליפו לו את המזוודה

דווחו מיד לחברת התעופה

הדבר הראשון שכדאי לעשות במקרה של עיכוב בהגעת מזוודה הוא לגשת לשירות הלקוחות של חברת התעופה שבה טסנו, הממוקם בשדה התעופה עצמו, ולדווח על האובדן. כדאי לעשות זאת מוקדם ככל האפשר, ממש לאחר שהבנתם כי המזוודה לא תגיע, כי הדיווח מפעיל נוהל שלם בחברת התעופה, שייקח זמן. וככל שעובר זמן מרגע אובדן המזוודה, פוחת הסיכוי למציאתה.

בדלפק שירות הלקוחות, נציג חברת התעופה יבקש מכם למלא טופס הצהרה, שבו תתבקשו לציין את צבע המזוודה, גודלה, מספר הטיסה שלכם והכתובת שבה תתאכסנו בארץ היעד. אם וכאשר תימצא המזוודה, חברת התעופה תדאג להביא לכם אותה עד פתח המלון בהקדם האפשרי.

חשוב שתפרטו, כבר בשלב זה, את פרטי הכבודה שאבדו ותדרשו פיצוי לפי אמנת ורשה. אל תהססו לשאול את נציג חברת התעופה איך ממלאים את הטפסים ומה גובה הפיצוי שמגיע לכם מחברת התעופה.

טיפ: אמנת ורשה היא אמנה בתחום התובלה האווירית, המסדירה את אחריות המוביל האווירי לנזקים הנגרמים לכבודה או למטען. חבות המוביל האווירי במקרה של אובדן עומדת כיום על סכום של עד 1,600 דולר (כ-6,000 שקל) לנוסע, הכולל נזקים ממוניים (המזוודה ותכולתה) ונזקים לא ממוניים (עוגמת נפש, אובדן זמן וכו'). 

לפי אמנת ורשה, אם הנוסע מצהיר מראש על ערך מיוחד לכבודה, הוא ימלא הצהרת ערך מיוחדת וישלם תשלום נוסך עבור משלוח אותו מטען. על מטען זה, אם יאבד, יקבל הנוסע תשלום מעל תקרת הסכום המשולם בדרך כלל.

לרכישת ביטוח נסיעות לחו"ל לחצו כאן >>

נתקעתם בלי בגדים? קבלו החזר

דיווחתם, מילאתם טפסים – אבל המזוודה לא הגיעה. מה עכשיו? אם רכשתם מראש ביטוח נסיעות לחו"ל, קפצו לקניון הקרוב וקנו כל מה שנחוץ לכם באופן דחוף.

דעו: אתם זכאים להחזר של עד 150 דולר בקניית בגדים, לבנים וטואלטיקה. את התביעה ניתן להגיש באמצעות האפליקציה של מגדל חו"ל ולקבל את ההחזר הכספי ישירות לכרטיס האשראי שלכם, עוד בעת שהייתכם בחו"ל. בנוסף, תוכלו לתבוע את חברת התעופה באופן ישיר ללא קשר לביטוח הנסיעות שלכם, אם המזוודה לא הגיעה אליכם תוך 24 שעות.

לפי תעריף חברות התעופה, גובה הפיצוי במקרה של אובדן מזוודה עומד על 100 שקל  לק"ג, כלומר כ-2,000 שקל למזוודה. כאמור, הפיצוי יכול להגיע עד 6,000 שקל, אם תציגו הוכחות לשווי הרכוש במזוודה.

טיפ: רכשתם מזוודה חדשה לפני נסיעתכם לחו"ל? מומלץ כי תשמרו את הקבלה. לא שמרתם? לא נורא. אתרו את חיוב האשראי והציגו אותו לחברת הביטוח. מחלקת התביעות תתחשב בכך בקביעת גובה הפיצוי.

קראו עוד במגזין:

 

 

תיק של לואי ויטון? זו בעיה

אם המזוודה שלכם נפרצה, תתבקשו לתאר אילו חפצי ערך נגנבו וחברת התעופה תכסה אתכם עד גובה העלות. חשוב לדעת כי חברת התעופה לא תכסה באופן מלא על חפצי ערך יקרים, אלא רק עד גובה מסוים. לדוגמא, אם החזקתם במזוודה תיק צד של לואי ויטון בשווי 1,000 דולר, לא תקבלו עליו החזר מלא. סך הכיסוי לכבודה עומד על 2,500 דולר. להלן פירוט של החזרים ספציפיים:

  • דברי ערך – עד 550 דולר.
  • פריט או מערכת פריטים – 300 דולר.
  • מזוודה / תיק / ארנק – 300 דולר.
  • גניבה /פריצה מכלי רכב – 300 דולר.
  • שחזור מסמכים – 200 דולר.
  • איחור בהגעת הכבודה – 150 דולר.

במקרה של אובדן או גניבה של המזוודה במהלך השהות בחו"ל (לא בשדה התעופה), יש להגיש תלונה במשטרה מקומית.

טיפ: מומלץ לצלם לפני הצ'ק-אין את תכולת המזוודה בסמארטפון. צילום כזה יכול לחסוך לכם מאמצים בהוכחת ערך הפרטים שנגנבו או אבדו. אם עשיתם קניות גדולות בחו"ל, רצוי שתשמרו את הקבלות בארנק ולא במזוודה.

מי ישלם על שבר או קרע?

אם המזוודה שלכם נשברה, נקרעה ו/או ניזוקה על ידי חברת התעופה, דרשו את הפיצוי מחברת התעופה. גשו לדלפק חברת התעופה והראו לפקיד במקום את הנזק. חשוב לדעת: לא כל הנזקים למזוודות מכוסים על ידי חברות התעופה. נזק למנגנון הידית או שבר בגלגל המזוודה לא מכוסים.

חברות התעופות יודעות כי רוב המזוודות המיוצרות כיום הן מזוודות זולות, שאיכותן נמוכה. לכן, אם חברת התעופה רואה לנכון לפצות את הלקוח על נזק, היא מפנה אותו לחנות מזוודות שבה יתקנו או יחליפו לו את המזוודה.

טיפ: התקן חדש  בשם TRAKDOT, המוכנס למזוודה בעת האריזה, מאפשר לאתר את המזוודה שלכם ולהציג את מיקומה באפליקציה המותקנת על הסמארטפון שלכם. אם המזוודה לא הגיעה, תוכלו לראות בדיוק היכן היא נמצאת. זה יעיל להפליא במקרים שבהם שכחתם את המזוודה, אבל יכול לסייע מאוד גם באיתור המזוודה במקרה שנגנבה.

אם המזוודה נשברה, לא במהלך הטיסה אלא במונית או בהובלה במלון, יש להצהיר על השבר, אבל מומלץ להתאזר בסבלנות כי אין פתרון מידי. כאן נכנס לפעולה הכיסוי של ביטוח הנסיעות שלכם לחו"ל.

מה כדאי לעשות? קודם כל, לקנות מזוודה חדשה. עם חזרתכם לארץ הגישו את ההחזר לחברת ביטוח ותהיו זכאים להחזר של עד 800 שקל על המזוודה. שימו לב, עם זאת, שלא כל ביטוחי הנסיעות מכסים נזק של שבר במזוודה. ביטוח הנסיעות מגדל חו"ל מכסה גם  נזק של מזוודה  לפי תנאי הפוליסה. 

לרכישת ביטוח נסיעות לחו"ל לחצו כאן >>

המידע לא מהווה הצעה לביטוח ואינו מהווה תחליף להתייעצות עם סוכן ביטוח. ההצעה שלקוח יקבל מתבססת על הנתונים שימסור הלקוח בטופס שימלא. הפרמיה הקובעת לתשלום הינה הפרמיה שתוצג על גבי הפוליסה אשר תופק ללקוח לאחר הליך המכירה. ההצטרפות ל- Migdal Pay כפופה לאישור מגדל חברה לביטוח.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
related articles iconכתבות נוספות שתאהבו
comments icon
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
    רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
    אתם קוראים: המזוודה הלכה לאיבוד: מה עושים? ומה הפיצוי שנקבל?
    Website by:

    © 2017 מיטב דש בע”מ
    אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.