ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
הרשמה לניוזלטר
ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
ה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

איך מזהים את פייסבוק הבאה? כך הפך מארק קיובן למיליארדר

19/11/2019

אסטרטגיות ההשקעה של המשקיעים המובילים בעולם – כתבה שלישית בסדרה, והפעם: מניות הצמיחה של מארק קיובן. מה סייע לו לאתר ולזהות בדיוק כה רב, חברות רגע לפני פריצתן?

אי שם בשנת 2005, בימים שבהם פייסבוק הייתה בסך הכל סטרטאפ קטן שכמו אלפי אחרים ייחל לפריצה הגדולה, הוזמן למשרדי החברה אמן הגרפיטי דיוויד צ'ו כדי לצייר על קירות המשרדים. את התשלום, כך נאמר לצ'ו, הוא יוכל לקבל באחת משתי דרכים: תמורה כספית בגובה אלפי דולרים, או מניות בסטרט-אפ. צ'ו בחר באפשרות השנייה, ששינתה את חייו: כעבור עשור, לאחר הנפקת פייסבוק בבורסה, המניות שקיבל הגיעו לשווי של 200 מיליון דולר. לכל הדעות, תשואה לא רעה על ההשקעה. וגמול הולם למדי לציור על קירות.

"בכל פעם שאני רואה אנשים עושים משהו בדרך שבה תמיד נעשה, זה הרגע בו דגל אדום מתנוסס ומסמן לי לחפש במקום אחר", אומר קיובן. רוב המשקיעים לא מרוויחים מיליונים ולכן כנראה שמי שיפעל כמוהם לא יתעשר

תשואות אסטרונומיות מסוג זה אמנם נדירות, אך השקעה בחברות המצויות רגע לפני הפריצה הגדולה היא לא משימה בלתי אפשרית. למעשה, השקעה במניות צמיחה היא האסטרטגיה של משקיעים רבים, בהם מארק קיובן - מיליארדר ההייטק היהודי שעשה את הונו מהשקעות מהסוג הזה.

אחרי שבכתבות הקודמת גילינו את אסטרטגיית השקעת הערך ואסטרטגיית ההשקעה הנגדית, הפעם נגלה: מהי אסטרטגיית מניות צמיחה, ואיך מארק קיובן השתמש בה כדי להפוך למיליארדר?

לא לבעלי לב חלש

בבסיס אסטרטגיית מניות הצמיחה עומד עיקרון פשוט: לזהות חברות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה לפני הפריצה הגדולה, למשל חברות כמו פייסבוק, אמזון או גוגל. הצורך באסטרטגיה הזו נובע מכך שכיום קשה יותר ויותר לאתר השקעות ערך, שבהן מחיר המניה נמוך מהשווי האמיתי של החברה.

אסטרטגיית מניות הצמיחה מאפשרת למשקיעים לאתר מניות הצומחות בקצב מהיר יותר ביחס לתחום ולתמ"ג במדינה שלהן. מניות אלה לא נמכרות בהנחה יוצאת דופן ביחס לשווין בהווה, אך ההנחה היא שהצמיחה העתידית שלהן תהיה משמעותית, ולכן צפויה להניב רווחים נאים.

מטבע הדברים, אסטרטגיית ההשקעות הזו לא מיועדת לבעלי לב חלש. מניות צמיחה משתייכות לרוב לסקטור הטכנולוגי, ומאפיינות חברות בעלות רווחים נמוכים או כאלה שאף מפסידות. איך כדאי להשקיע במניות צמיחה? בואו נבדוק מה קיובן מציע.

יש לכם כסף פנוי? לחצו כאן ומצאו מוצר פיננסי שיתאים לניהול הכסף שלכם>>

למצוא את התחומים הנכונים

ההיגיון אומר שכדאי לחפש מניות צמיחה בתחומים שצפויים לצמוח בקצב מהיר יותר ביחס לתחומים אחרים, כמו למשל חברות מתחום הטכנולוגיה או מתחום הבריאות. קיובן ממליץ לחפש כיום מניות בתחום האינטליגנציה המלאכותית. לדבריו, הטריליונרים הראשונים בעולם יגיעו מתחום זה.

היכולת של קיובן לזהות תחומים בצמיחה הפכה אותו למיליארדר. למעשה, הרוח היזמית והיכולת שלו לזהות הזדמנויות עסקיות, הובילה אותו כבר בגיל 12 להקים את המיזם הראשון שלו: מכירת שקיות אשפה מדלת לדלת.

בגיל 23, קיובן מספר, הוא סיים את התואר ונסע לדאלאס טקסס "עם 60 דולר בכיס ורצפה עם חור לישון עליה". הוא החל לעבוד בחברה המפתחת פתרונות תוכנה, בזמן שהתחום עדיין היה בחיתוליו. לאחר שזיהה את הפוטנציאל הקיים בתחום, החליט להקים חברה משלו שתספק פתרונות תוכנה. כעבור כמה שנים מכר את החברה וגרף 6 מיליון דולר. בחלק מהכסף הזה הוא השתמש כדי להשקיע בחברות הייטק צומחות בתחילת שנות התשעים. הספק מרשים עבור מישהו שכמה שנים קודם לכן הרוויח כסף ממכירות שקיות אשפה.

קראו עוד במגזין:

 

 

לחפש היכן שהרוב לא מחפשים

"בכל פעם שאני רואה אנשים עושים משהו בדרך שבה הוא תמיד נעשה, זה הרגע בו דגל אדום מתנוסס ומסמן לי לחפש במקום אחר", אומר קיובן. רוב המשקיעים לא מרוויחים מיליונים ולכן, כנראה שמי שיפעל כמוהם לא יתעשר.

העובדה שרוב המשקיעים לא שמעו על מניה כלשהי או שהיא עדיין לא פופולרית, לא אומרת שצריך להתעלם ממנה. הרעיון הוא לחקור גם השקעות ומניות קטנות שהקהל הרחב עדיין לא מכיר. אחרי הכול, גם פייסבוק, נטפליקס (וגם ווייז הישראלית) היו חברות קטנות שאף אחד לא שם לב אליהן פעם.

האם את/ה סוחר/ת בבורסה?

לשלוט בנתונים וללמוד מטעויות

לתפיסתו של קיובן, אף פעם אל תשקיעו את הכסף שלכם כשאין לכם יתרון ברמת המידע. חיפוש הזדמנויות יכול להניב תוצאות, כל עוד אתם שולטים בנתונים, יודעים מהו פוטנציאל הצמיחה ומהי רמת הסיכון. הנכונות להשקיע ולהכיר את הנתונים יותר טוב מכולם, היא המפתח להגדלת סיכויי ההשקעה. אם הצלחתם – גרפתם את כל הקופה. ואם נכשלתם? החוכמה היא לנתח בצורה רציונאלית את הטעויות, ללמוד ולהשקיע בצורה נבונה יותר בפעם הבאה.

להכיר ביתרון הקוטן

קיובן מחפש בדרך כלל חברות קטנות, שנוטות להיות גם זולות יותר, מתוך הנחה שחלקן ייפלו, אך חלקן יכולות לפרוץ בגדול ולתגמל ביד רחבה את המשקיע. הצלחה אחת, בשיטה הזו, יכולה לכסות ואף יותר מכך על עשרות נפילות.

לדעת מתי למכור

בשנת 1995 הקים קיובן ביחד עם חבר ללימודים את אחת החברות הראשונות שהתמחו בשידורים ישירים של משחקי ספורט באינטרנט. בשנת 1999 נמכרה החברה, Broadcast.com, ליאהו תמורת סכום עתק בסך 5.9 מיליארד דולר, 1.7 מיליארד מתוכם שולמו במניות של יאהו.

במועד סגירת העסקה, בשיא עידן הדוט קום, מניות יאהו נגעו בשיא עם מחיר של 163 דולר למניה. כעבור חצי שנה, לאחר שחזה את התפוצצות בועת הדוט קום, מכר קיובן את כל אחזקותיו במניות יאהו. שנה וחצי לאחר מכן ערכן של המניות צנח ל- 8.11 דולר למניה.

מוסר ההשכל הוא שצריך לדעת מתי למכור. כמובן שעליית ערכה של המניה היא לא סיבה מספיק טובה למכור אותה, כל עוד הערך שלה הגיוני והנחות היסוד שלכם בנוגע לעליית ערכה עדיין תקפות. אבל, כאשר המספרים מלמדים שהערך מתחיל להיראות בועתי, כדאי לחשב את הדרך החוצה כשידכם על העליונה.

מתלבטים מה לעשות עם הכסף הפנוי שלכם?
הצטרפו לעשרות אלפי האנשים שעברו למיטב דש>>

האמור אינו מהווה ייעוץ ו/או שיווק פיננסי ו/או תחליף לייעוץ/שיווק פיננסי המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. 

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
כתבות נוספות שתאהבו
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
  • לפני 2 שבועות

    בארהב יש המון רשתות חברתיות חדשות שבארץ לא שמעו עליהן. זה עניין של זמן לפני שהבאה בתור תפרוץ

רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
אתם קוראים: איך מזהים את פייסבוק הבאה? כך הפך מארק קיובן למיליארדר
Website by:

© 2017 מיטב דש בע”מ
אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.