ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
הרשמה לניוזלטר
ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
ה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

איבדתם פוקוס? 10 עצות לעצמאים להגברת הריכוז בעבודה

אתם מנסים לסיים משימה דחופה, הלקוח מחכה ומתחיל ללחוץ, אבל המחשבות שלכם בורחות לעולמות אחרים והתסכול מרקיע שחקים. איך חוזרים לאפקטיביות? ככה תשמרו על הריכוז

אין עצמאי שלא מכיר את המצב הזה: אתם מנסים להתרכז בפרויקט ממש חשוב, הדד-ליין לוחץ, הלקוח כבר שאל לפחות פעם אחת "מה קורה?" ו- "איך אנחנו מתקדמים?", אבל הריכוז החמקמק שוב התאדה לכם. זה מעצבן מאוד, ברור. אתם הרי אוהבים את העבודה שלכם. לא סתם בחרתם בה, אבל היציאה מפוקוס מצליחה מדי פעם לשגע אתכם.

מחקרים הוכיחו כי פעילות ספורטיבית משפרת את תפקודי המוח, ובתוך כך את יכולת הריכוז. בטח תשמחו לשמוע שאפילו פעילות ממוקדת וקצרה (כ-40 דקות) תורמת את שלה

כדי למנוע או לפחות לצמצם את רגעי התסכול, ריכזנו כאן עבורכם עצות שיעזרו לכם לשמור על ריכוז בזמן העבודה:

1. סמארטפון בצד

המוח שלנו מתקשה לבצע כמה פעולות בו זמנית. במילים אחרות: רוב מה שמספרים לכם על מולטי-טסקינג הוא רק אגדה. כשהמוח מלהטט בין המשימות, רמת הריכוז יורדת. לכן, הישמרו לכם ממסיחי דעת, בראש ובראשונה מהרשתות החברתיות, מיילים והודעות וואטסאפ. מה שאומר שבזמן העבודה, הסלולרי צריך לחכות לכם מושתק בצד, כמו בפגישה עם לקוח חשוב.

נסו להגביל את משך העיסוק היומי במסיחי הדעת. הקדישו, לדוגמא, חצי שעה בתחילת היום ובסיומו לגלישה ברשתות חברתיות (כוונו טיימר, אל תסמכו על האינטואיציה). עברו על מיילים רק שלוש פעמים ביום. שימו לב גם שבכל פעם שאתם מציצים בהודעת וואטסאפ או התראת פוש, חוט המחשבה שלכם נקטע והחזרה לריכוז גוזלת זמן יקר.

2. תזונה

כדי לשפר את מיומנויות הריכוז, הקפידו על תזונה נכונה בכלל ובמשך שעות העבודה בפרט. הנה כמה נקודות שחשוב לשים לב אליהן:

  • ברזל, מגנזיום, אבץ ואומגה 3 הם בין התורמים המשמעותיים לתפקוד המוח. לכן, חשוב לאכול פירות וירקות טריים מכל הצבעים (אבוקדו מומלץ במיוחד), טחינה, דגי ים, שמן זית, דגנים מלאים, זרעי פשתן, אגוזי מלך, חזה עוף וקטניות.
  • הקפידו על שתיית מים סדירה. רקמות המוח מכילות כ-75% מים, כך שאיבוד מים (אפילו קל) עלול לפגוע ביכולות הקוגניטיביות וברמת הריכוז.
  • תאכלו כשאתם מתחילים להרגיש רעב, אל תדחו את האכילה לשלב שבו תהיו רעבים מאוד.
  • מחקרים מצאו ששילוב בין שוקולד (רצוי מריר) לקפה, או בין שוקולד לאגוזים תורם לריכוז. בכל מקרה, אל תגזימו בכמויות, כי כמות גדולה מדי תספק לכם דחיפה אנרגטית שתתנדף במהירות.

מהו גזלן הזמן שמפריע לך בניהול העסק?

3. סביבת עבודה

סדרו לכם פינת עבודה מעוררת השראה, מזמינה ואסתטית, שתתאים לטעמכם ולצרכים שלכם, שתעשה לכם טוב ושתהיה מוארת היטב, רצוי באור יום. הצטיידו בכיסא ובשולחן נוחים וארגונומיים.

4. פעילות גופנית

מחקרים הוכיחו כי פעילות ספורטיבית (רצוי קבועה) משפרת את תפקודי המוח, ובתוך כך את יכולת הריכוז. בטח תשמחו לשמוע שאפילו פעילות ממוקדת וקצרה (עד כ-40 דקות) תורמת את שלה.

5. טיימינג

עצמאים רבים, שמודעים לתנודות הריכוז שלהם במשך היום, מנתבים את התנהלותם בהתאם. איך עושים את זה? נצלו את שעות הריכוז המיטבי שלכם לעבודות שדורשות ריכוז גבוה. שמרו בקנאות על שעות העבודה היעילות שלכם למשימות המרכזיות, הדורשות השראה. אל תקבעו בהן פגישות והשתדלו לא לבזבז אותן על אירועים, כנסים וכדומה. את שעות השפל של הריכוז הקדישו למשימות טכניות כמו סידורים בירוקרטיים, תשלומי חשבונות, בירורים ותיוקים.

6. שינה

עייפות היא אחד הגורמים המרכזיים לחוסר ריכוז. אל תוותרו על שעות שינה. לפי איגוד השינה הלאומי של ארצות הברית, בוגרים בגיל 64-18 זקוקים ל-7 עד 9 שעות שינה בלילה. נראה לכם כמו חלום רחוק? כדאי שתתחילו לעבוד גם על זה.

קראו עוד במגזין:

 

 

7. מוזיקה

היכולת ליהנות מפלייליסט על טהרת הטעם המוזיקלי שלכם, מבלי להתפשר על ההעדפות של הקולגות והבוסים, היא אחד היתרונות הכיפיים שמעניקה העצמאות. נצלו את זה כדי לשמוע ברקע את הז'אנר שמספק לכם ריכוז. שקט ורגוע - או קצבי וסוער. יש עצמאים שבזמנם הפנוי לא מעלים על דעתם לשמוע מוזיקה קלאסית, אבל מכורים למוצרט משיקולים של הגברת הריכוז. לאחרים דווקא תוכניות רדיו מועילות, למרות הדיבורים. אולי תופתעו לגלות שמחקרים הוכיחו שדווקא סביבה רועשת מעט (אבל לא מדי) מסייעת לריכוז. ייתכן שגם זו סיבה לכך שיותר ויותר עצמאים בוחרים לעבוד במתחמי עבודה משותפים ובבתי קפה.

8. הפסקות

לשמירת על רמת הריכוז, כדאי לקטוע מדי פעם את רצף העבודה והישיבה באמצעות הפסקות לשתייה, אכילה, מתיחות או משהו שממריץ אתכם. קומו מהכיסא לסיבוב קצר. מאותה סיבה, לצורך שבירת השגרה, עצמאים רבים יוצאים מדי פעם מהמשרד לעבוד בבית קפה או בחברת עצמאים אחרים.

9. פעילות מרגיעה

פעילות קבועה ומרגיעה כמו יוגה, מדיטציה, תרגולי נשימות ופילאטיס מחוללים פלאים ברמת הריכוז. אתם אפילו לא חייבים להירשם לחוג בתשלום. באינטרנט תמצאו תרגולי מדיטציה, פעילות שמשפרת את יכולת הריכוז כשהיא מבוצעת בקביעות.

10. פרגנו לעצמכם רגעים קטנים

 

  • חפשו השראה באמצעות צפייה (מוגבלת בזמן, כמובן) בסרטונים או חומרים מקצועיים מעניינים.
  • פנקו את עצמכם בבוסט מתוק או בפצצת אנרגיה שיכולים להכיל שוקולד, פירות, משקה מפתה, עוגה שווה, מוזלי עשיר או שייק הכולל בננות, תמרים ואגוזים.
  • פרגנו לעצמכם הפוגה לפעילות משפרת מצב רוח כמו סיבוב הליכה או ריצה, ריקוד (כן, ככה לבד באמצע היום), בישול או פרק בסדרה אהובה. אנחנו מכירים גם עצמאים שסידור מדף מבולגן או מבצע ניקיון מזורז מכניסים אותם לפוקוס.
  • שימו ראש לחצי שעה-שעה, במצפון נקי.
  • פעם ב..., כשאין לכם משימה בהולה על הפרק, ותרו על יום עבודה. לכו לסרט או למכון כושר. קבעו עם חבר בבית קפה, צאו לדייט או כוונו את עצמכם לחוף הים. למחרת תקומו כמו חדשים, מלאי אנרגיה להסתער מחדש על העבודה.

מעוניינים בטיפים לניהול נכון של העסק? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
כתבות נוספות שתאהבו
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
  • לפני 2 שבועות

    חוסר םוקוס עוזר לפעמים ליצירתיות

רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
אתם קוראים: איבדתם פוקוס? 10 עצות לעצמאים להגברת הריכוז בעבודה
Website by:

© 2017 מיטב דש בע”מ
אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.