ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
הרשמה לניוזלטר
ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
ה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

3 טיפים לשמירה על איזון בין החיים והעסק

מדורים:
13/10/2016

אצלנו בישראל עובדים שעות רבות והמחיר שמשלמים על כך גבוה. במדד האיזון העולמי בין העבודה לפנאי, אנו מדורגים במקום הרביעי מהסוף. המצב של רוב העצמאים מבחינת איזון גרוע משל השכירים, למרות שלכאורה יש להם את כל החופש לקבוע את שעות העבודה שלהם. במקרים רבים מדובר בחופש לעבוד כל הזמן. במאמר זה ריכזנו עבורך 3 טיפים פרקטיים שיעזרו לך למצוא את האיזון

 הפעם נדבר על הדרך לאזן בין העבודה לבין החיים עצמם. כאן בישראל אנחנו עובדים שעות רבות והמחיר שאנו משלמים על כך גבוה. במדד האיזון העולמי בין עבודה לפנאי אנו מדורגים במקום הרביעי מהסוף. במאמר הבא נציע לכם 3 טיפים פרקטיים, שיעזרו לכם לאזן את החיים שלכם:

טיפ מס' 1: חינוך לקוחות

אחת הבעיות הנפוצות ביותר בקרב עצמאים היא הצורך הבלתי נשלט לתת שירות מעל ומעבר, בכל שעות היום. כשאתם נוהגים כך, אתם למעשה פוגעים בחופש שלכם וביכולת ליהנות מערב רגוע. אתם שמים את עצמכם כל הזמן בכוננות כאילו העבודה שלכם היא בחדר מיון.

חשוב להגדיר את שעות הפעילות שלכם וליידע את הלקוחות לגביהן. תוכלו לעשות זאת בעל פה, או בכך שפשוט לא תחזרו לכל מייל של לקוח באופן מידי.

מייל שהגיע בערב לדוגמא, יכול לקבל מענה בבוקר למחרת. גם אם אתם יכולים לענות, זכרו שאלו לא שעות העבודה והעניין אינו דחוף. עדיף להרגיל את הלקוח לקבל את המענה המקצועי והנכון בבוקר.

בכדי שהעניין יהיה ברור יותר ללקוחות מלכתחילה, כדאי להגדיר את שעות הפעילות שלכם באתר, בעמוד הפייסבוק ואפילו בחתימה שלכם במייל.

טיפ מס' 2: דבר אחד פשוט

זהו טיפ ממש פשוט שיכול לשנות את חווית העבודה שלכם משמעותית. "דבר אחד פשוט" אומר: להגדיר משימה שתעזור לכם להיות במצב של well being ולשפר את היחס בין העבודה לבית. לדוגמא:

  • לקחת הפסקה של שעה 3 פעמים בשבוע כדי לעשות אימון כושר.
  • להגדיר יום בשבוע, בו תצאו מוקדם מהעבודה.
  • לקבוע ארוחת צהריים של שעה פעם בשבוע עם חבר / שותף. זה טוב גם לנטוורקינג וגם למצב הרוח.

הבנתם את הרעיון. לא להבטיח לעצמכם יותר מדי, אבל כן להתחייב למשהו אחד שיכול לאוורר אתכם.
נקודה חשובה: שימו לב שהדבר הפשוט שלכם יהיה בר ביצוע וגם ניתן למעקב!

טיפ מס' 3: למדו להגיד לא

זה אולי נשמע פשוט, אך רובנו חוטאים ואומרים כן לדברים שאנחנו לא בהכרח רוצים. לא נעים לנו לסרב ואחר כך אנחנו מתחרטים על זה, ומשלמים בזמן יקר שהיה יכול להיות הזמן הפנוי שלנו, או ממוקד למשימות חשובות יותר.
הנה כמה דוגמאות נפוצות למצבים כאלה מבעלי עסקים ששיתפו אותנו:

  • לשלוח הצעת מחיר ללקוח שאין סיכוי שייקנה את המוצר.
  • להמשיך לתת שירות ללקוחות ששואבים את כל הזמן והאנרגיה שלכם ולא משלמים בהתאם.
  • לקיים פגישות עם ספקים ואנשים אחרים שרוצים לפגוש אתכם (אם נראה לכם שיש פוטנציאל, בקשו קודם לקבל חומרים במייל ובצעו שיחת טלפון קצרה)

הכלל הוא להיות הרבה יותר רגישים לכל הזדמנות ולשאול: האם ראוי להקדיש לה זמן? אל תענו מיד. קחו זמן לחשוב ולתעדף את ההזדמנות החדשה, מול שאר הפעילויות שלכם. הכניסו אותה ללו"ז רק אם היא מספיק חשובה ביחס לשאר. אחרת, קחו את הזמן הזה לעצמכם.

עד כאן להפעם, מקווים שנהניתם ולמדתם משהו חדש!

לפרק השלישי בסדרה "3 טיפים איך להבליט את העסק שלכם מול המתחרים" לחץ כאן >>

אם אתם עדיין לא עוקבים אחרינו בפייסבוק, זה הזמן לעשות Like לעמוד שלנו, כך שתוכלו לצפות בתכנים שלנו בצורה קלה ונוחה.
תוכלו לעשות את זה, פה בדף. חפשו את הכפתור ועשו לנו Like

מאחלים לכם יום עבודה פורה !

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
כתבות נוספות שתאהבו
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
    רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
    אתם קוראים: 3 טיפים לשמירה על איזון בין החיים והעסק
    Website by:

    © 2017 מיטב דש בע”מ
    אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.