ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
הרשמה לניוזלטר
ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
ה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

עצמאים, הדחיינות מחבלת לכם בעסק? 6 טיפים להתמודדות

18/06/2019

מותחים שוב ושוב עד הרגע האחרון (או מעבר לו) את החבל בביצוע מטלות של העסק? אתם לגמרי לא לבד. הדחיינות מתסכלת עצמאים רבים, שמשלמים מחיר עסקי כבד. אל תניחו לה לפגוע גם בכם

התקשר אליכם לקוח פוטנציאלי. הקשבתם, שאלתם את השאלות הנכונות, הבנתם מה הצרכים שלו. עכשיו הזמן לתמחר את העבודה ולשלוח הצעת מחיר. אבל, פה נתקעתם. למה? ככה. אתם מאוד רוצים אותו כלקוח, אבל לא מצליחים לשבת על זה. והנה, הדחיינות המעצבנת הזאת שוב הרימה ראש ומייסרת אתכם.

כמעט כולם מתמודדים עם דחיינות, במידה זו או אחרת. עם זאת, כשאתם עצמאים, הדחיינות מתסכלת במיוחד ועלולה לגבות מחיר כבד, עד כדי פגיעה בעתיד העסק. יש לא מעט סיבות רגשיות לדחיינות, למשל פחד מפעולה, חשש מתוצאות הפעולה, פרפקציוניזם, קושי בדחיית סיפוקים, רווח משני כלשהו, הערכה עצמית נמוכה, חוסר אונים, חשש מכישלון, רתיעה משעמום ועוד. לא חסר.

אתם אמנם כבר לא ילדים, אבל פרסים עושים את שלהם בכל גיל. פשוט הבטיחו לעצמכם פרס. למשל, כשתסיימו חמש שיחות טלפון שיווקיות – זה הזמן להזמין לעצמכם גאדג'ט מגניב מעליבאבא

אנחנו, העצמאים, אלופים בעיקר בדחיית מטלות כמו פעולות שיווקיות; גביית חשבונות; שיחות טלפון עם לקוחות קיימים או פוטנציאליים; עדכון מחירים; הקמת אתר ופתיחת דף עסקי בפייסבוק או באינסטגרם; כתיבת ניוזלטר או בלוג עסקי; מיתוג העסק; טיפול בביטוח מקצועי (לפחות בירור אם אנחנו זקוקים לאחד כזה); ועוד משימות שלא בא לנו לעשות, שבמקומן אנחנו מעדיפים פעולות כיפיות ומוכרות, אפילו כשהן כוללות עבודה מאומצת.

אז אחרי שהתנחמנו בידיעה שזו צרת רבים, זה הזמן (או שעדיף אחר כך?) לעבור לטיפים שיסייעו לעצמאים להתמודד עם דחיינות.

1. חלקו למשימות קטנות

לפעמים אנחנו דוחים מטלות כי הן מפחידות אותנו, כי הן גדולות, מאיימות ומשתקות. חלקו משימות כאלה לתת-משימות וכתבו את כל השלבים. התחילו מהצעד הראשון והתקדמו בהדרגה. סימון ה-V המספק לצד כל שלב ישפר את ההרגשה שלכם, יפוגג את החרדות ויספק לכם אנרגיות להמשך העשייה. כל שלב שתשלימו יהיה הישג נוסף בדרך להשלמת המשימה הגדולה. 

2. יש פרסים בסוף (ולמתקדמים: אפילו עונשים)

אתם אמנם כבר לא ילדים, אבל פרסים עושים את שלהם בכל גיל. פשוט הבטיחו לעצמכם פרס. למשל, כשתסיימו חמש שיחות טלפון שיווקיות – זה הזמן להזמין לעצמכם גאדג'ט מגניב מעליבאבא. אם תרכזו את כל החומר לדו"ח השנתי עד סוף השבוע, תוכלו להזמין את בן או בת הזוג לארוחה רומנטית. אפשר גם בגרסה פשוטה הרבה יותר: כשתסיימו לנסח את מכתב הפנייה לחברת הענק שאתם חולמים לספק לה שירותים, צפו בפרק הבא של הסדרה האהובה עליכם, אפילו באמצע יום העבודה.

ויש גם צד שני ומעט קיצוני לאותו רעיון: עונשים! כן, מה ששמעתם. זה מתאים במיוחד לדחיינים כבדים. אם, לדוגמא, החלטתם להרחיב את העסק ולהעסיק עובד, אבל אתם לא עושים כלום כדי שזה יקרה, הציבו לעצמכם דד-ליין להתחיל לחפש את אותו עובד, נניח שלושה ימים וקבעו שאם תפספסו את הדד-ליין, לא תעסיקו עובד חדש במשך חודשיים. כשתתמודדו עם ההשלכות של העונשים שתטילו על עצמכם, בהחלט ייתכן שהדחיינות שלכם תצטמצם.

עובדים מהבית? איך אתם עושים את זה?

3. אאוטסורסינג

יש משימות שאתם ממש שונאים? פנו לאנשי מקצוע שזו המומחיות שלהם. כמובן, יש לנו דוגמאות: לא מסוגלים לשווק את העסק שלכם באינטרנט ובמדיה החברתית? שכרו את שירותיהם של אנשי שיווק. אתם מקבלים פריחה כשאתם נדרשים לסדר עניינים במס הכנסה או בביטוח לאומי? פנו לרואה חשבון שייצג אתכם. רוצים לחסוך את התשלומים הללו? שקלו עסקת ברטר עם בעלי עסקים רלוונטיים, או בקשו עזרה מחבר שזורם בכיף עם המשימות האלו. בתמורה ספקו לו משירותיכם או מכשרונכם לטובת המטלות שמעצבנות אותו.

4. נפנפו את הביקורת העצמית

דחיינות גוררת בדרך כלל ביקורת עצמית קשה ורגשות אשם. כשקפצתם לשנייה (שכמובן התגלגלה להרבה מאוד שניות) לאינסטגרם בדיוק כשהייתם אמורים להתקשר ללקוח ההוא שהלחיץ אתכם, אולי נרגעתם לרגע כי התחמקתם מהשיחה המעיקה. אבל, מיד אחר כך אתם מתחילים לייסר את עצמכם במחשבות כמו למה אתם לא יעילים, לא ממוקדים ופוחדים להתמודד. ההקלה הרגעית התחלפה במרירות, ייאוש והאשמה עצמית.

אז מה עושים? הרגיעו את עצמכם שדחיתם את המשימה המעצבנת, כי ככה היה הכי נכון באותו רגע (הייתם מותשים, עצבנו אתכם, קמתם על הצד הלא נכון – הכל מתקבל). חיזרו על המנטרה שהכול בסדר ועשו את המשימה בשעה שתקבעו. הכעס על עצמכם לא יקדם אתכם לשום מקום, החליפו אותו בהחלטות מעשיות ועמדו בהן. הדחיינות היא חלק מכם. אל תשנאו אותה, קבלו אותה בהבנה ונסו להתמודד איתה.

קראו עוד במגזין:

 

 

5. דמיינו שזה מאחוריכם

עצמו עיניים ודמיינו שביצעתם את המשימה שאתם דוחים. איזה כיף שזה מאחוריכם, אה? נניח שאתם צריכים להכין מצגת ולהציג אותה בעוד שבוע בפני לקוח גדול. דמיינו שהכנתם אותה בנחת במשך כמה ימים, כל יום קצת. סיימתם אותה בזמן, ואפילו הספקתם לשדרג ולשפץ אותה ולקבל פידבקים מקולגות שעברו עליה. בבוקר הפגישה תהיו רגועים, ערניים ובטוחים בעצמכם ויישאר לכם זמן להשקיע בלבוש ובתסרוקת. אם תצליחו לדמיין את הרגשות הטובים שתחוו, תתמלאו באנרגיות להשלמת המשימה.

מנגד, יש דחיינים שיושפעו יותר מהדמיון של התסריט הרע: דמיינו מה תרגישו אם תגיעו לפרזנטציה טרוטי עיניים, אחרי לילה ללא שינה שבו הכנתם בחופזה את המצגת, שאפילו לא עברה הגהה ואתם חוששים שיש בה טעויות מביכות. מחשבות כאלה והתחברות לרגשות שאתם עלולים להרגיש, יכולות לנצח את הדחיינות ולקרב אתכם לביצוע המטלה.

6. שעון מעורר אנושי

והנה שיטה לעצמאים דחיינים בעלי עצבים חזקים וסביבה תומכת. מי יודע, אולי לכם זה יעבוד: בקשו מבן משפחה או חבר קרוב לנדנד לכם ולשאול פעם, פעמיים או שלוש פעמים ביום אם ביצעתם משימה מסוימת. למשל, אם כתבתם כבר את הצעת המחיר ללקוח הפוטנציאלי שאתם חולמים לעבוד איתו. בסוף הרי תעדיפו לשבת חצי שעה ולגמור עם זה מאשר להמשיך להתחמק מאמא שלכם שלא מרפה.

מעוניינים בטיפים לניהול נכון של העסק? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
כתבות נוספות שתאהבו
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
  • לפני 3 חודשים

    תפס אותי בדיוק בזמן. .. נהנתי לקרוא על עצמי ולדעת שיש תקווה. תודה. מדהים!

  • לפני 3 חודשים

    אשמח לטיפיפ ללא מחוייבות ואינפורמציה. אני עצמאית מאבחנת ומטפלת מוסמכת בשיטת אלבאום ותאטרון בובות.האמייל שלי alizbiz@gmail.com

רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
אתם קוראים: עצמאים, הדחיינות מחבלת לכם בעסק? 6 טיפים להתמודדות
Website by:

© 2017 מיטב דש בע”מ
אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.