תפריט
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
favourites icon הרשמה לניוזלטר
feed iconה-FEED
favourites iconרשימת הקריאה שלי
close feed icon
feed iconה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

8 גזלני זמן ואנרגיות שאורבים לעצמאים

מדורים:
15/10/2019

בוקר, אתם מתיישבים בכוונה להתחיל לעבוד, המון עבודה מחכה לכם – והופ, נגמר היום. איך זה קרה? מה עשיתם לא נכון? תכירו: אלו המלכודות שמאיימות לכם על העסק – וכך תדלגו מעליהן בקלילות

גם אתם עצמאים שמרגישים שהזמן נוזל לכם בין האצבעות? גם לכם מחכה המון עבודה (חמסה חמסה), עם הרבה רעיונות לקידום העסק, פעולות שיווקיות ומה לא? גם לכם הימים עוברים בתחושה שעשיתם המון, שאתם ממש מותשים, אבל שלא הספקתם את הדברים החשובים באמת? אם כן, על מה התבזבזו הזמן והאנרגיות שלכם?

לא כל לקוח יעשה לכם טוב. זו התמודדות לא פשוטה, אבל עצמאי צריך לדעת מתי לפטר לקוחות

כמה פעולות נפוצות, שחוזרות על עצמן שוב ושוב, שואבות מעצמאים יותר מדי אנרגיות, זמן והוצאות. כדי שתוכלו לשמור על עצמכם ועל העסק שלכם, נציג כאן שמונה מהבעייתיות ביותר שביניהן:

1. פגישות מיותרות ו/או ארוכות מדי

פגישות גוזלות מעצמאים זמן עבודה יקר, אנרגיות וכסף. הבעיה בפגישות שהן בדרך כלל נותנות הרגשה מוטעית של עסק שעובד במלוא הקיטור, ובמקרים רבים זה אכן כך. אבל, במקרים אחרים ההיפך הוא הנכון.

זו יכולה להיות פגישת היכרות, פגישת סנכרון, פגישת מכירה, או כל הגדרה אחרת. בפועל, הפגישה כוללת הרבה מעבר לנטו שלה: תיאומים ומיילים לפניה ואחריה, הכנות וחיפוש ברשת שתעשו על הצד השני, זמן נסיעה, חניה (ועלותה) וסמול טוק, אם אתם בבית קפה – מחיר הקפה וזמני ההמתנה, וזמן ההתאוששות מהרגע שחזרתם למשרד.

לכן, בררו היטב מראש מה מטרת הפגישה, האם היא הכרחית ואם אפשר להחליף אותה בשיחת טלפון, או וידיאו. סרבו בנימוס לפגישה שנראית לכם מיותרת, או שיש לה אלטרנטיבה יעילה. קבעתם פגישה? הגדירו מראש כמה זמן היא תימשך, מה מטרותיה ומי המשתתפים הנחוצים בה. כדי להגביר יעילות, ודאו שכולם יגיעו מוכנים לפגישה.

2. שיחות טלפון ארוכות מדי

כשאתם יוזמים שיחות טלפון, רכזו אותן בשעה מסוימת. תכננו מה אתם רוצים להגיד ואפילו כתבו לכם את הרעיונות המרכזיים. כשאתם מקבלים שיחה, נסו להגיע במהירות לפואנטה. אם הצד השני מתמהמה, מקדו אותו כל הזמן. אם השיחה לא נגמרת, הודיעו שזמנכם מוגבל כי אתם ממהרים לפגישה. אחרת, תגלו שעוד יום עבודה הלך לאיבוד בין שיחות טלפון, ההכנה לקראתן וההתאוששות מהן.

poll questionמהו גזלן הזמן שמפריע לך בניהול העסק?

3. עודף מנויים לניוזלטרים

שליחת עלונים, פרסומים, מבצעים ועדכונים מקצועיים באמצעות רשימות תפוצה במייל או דרך מדיה חברתית היא כלי שיווקי נהדר לעסק שכותב אותם. אבל, כבעלי עסק בצד הקורא, אתם לא יכולים להעביר את ימיכם בקריאת ניוזלטרים, מעניינים ומעשירים ככל שיהיו (ובטח כשמדובר בספאם ובפרסומים). בחרו בפינצטה את הניוזלטרים שאתם מקבלים והגבילו את הזמן שאתם מקדישים לקריאתם לעשר דקות ביום, או לשעה בשבוע.

4. סדנאות וייעוץ מיותרים

סביר להניח שכבר הוצעו לכם שלל סדנאות מיועצים שהבטיחו, שאם רק תיעזרו בשירותים שלהם הרווחים שלכם יזנקו לשמים. גם אתכם כבר ניסו לשכנע שסדרה של 20 מפגשים שתעלה לכם 20 אלף שקל תהפוך אתכם לאילון מאסק הבא?

כדאי שתבררו האם פגישת הייעוץ או הסדנה באמת נחוצים לכם. ייתכן מאוד שכדאי להקצות את הזמן, הכסף והכוחות האלה לביצוע צעדים יעילים יותר לקידום העסק, או לעבודה על פרויקטים שמחכים לכם במשרד.

5. להישאר עם לקוחות שלא טובים לכם

חייבים להודות שלא כל לקוח יעשה לכם טוב. זו התמודדות לא פשוטה, אבל עצמאי צריך לדעת מתי לפטר לקוחות. לקוח ששואב מכם יותר מדי אנרגיה, שמעצבן אתכם, שמנדנד בהגזמה, שמשנה את דעתו בכל רגע, שמצפה שתהיו זמינים 24/7, שמתווכח על כל פיפס, שמתחמק מתשלום או רק דוחה אותו לשוטף + 457, שמבטל פגישות ברגע האחרון, שמעליב אתכם או מדבר אליכם בחוסר כבוד... עם כל הכבוד, לקוחות כאלה לא שווים את העצבים, הזמן והכוחות שלכם. שחררו אותם ופנו את הזמן למציאת לקוחות שכיף לכם לעבוד איתם. וכאלה יש רבים.

קראו עוד במגזין:

 

 

6. התעקשות לעשות הכול לבד

השלימו עם זה שאתם לא וונדר-וומן וגם לא סופרמן. אתם לא מסוגלים ולא יודעים לעשות הכל לבד. בהתאם לצרכים וליכולות שלכם בחרו ספקים שיקדמו את העסק שלכם ויפנו לכם זמן עבודה יקר. למשל, היעזרו בעורכת דין, רואה חשבון, בונת אתרים או מעצב גרפי.

7. דילמות תמחור

מדובר בגזלן זמן ואנרגיות ידוע. אם אתם מספקים שירותים במחירים משתנים, הגדירו לעצמכם שיטות תמחור קבועות (לפי שעת עבודה, לפי תוצר, לפי המקובל בענף וכו') ונסו להגיע לתמחור רווחי ומשתלם, שמותאם למיתוג שלכם. אל תתמהמהו עם ההתחבטויות בנושא. סמכו על החישובים שלכם, קבלו החלטה והוציאו הצעה. היסוסים לא יקדמו אתכם.

8. סמארטפונים ומדיה חברתית

מה עוד יש להגיד על זה? אין שום בעיה להעביר ימים שלמים בארץ הפלאות של הסמארטפון והרשתות החברתיות. אבל הלו, יש לכם עסק לרוץ אתו קדימה, אז תנו לו את הכבוד שמגיע לו והתרכזו בעבודה. בהצלחה.

מעוניינים בטיפים לניהול נכון של העסק? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
related articles iconכתבות נוספות שתאהבו
comments icon
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
  • לפני 4 שנים

    גם חגים, ילדים וסלולרי זה גזלני זמן ואנרגיה

  • לפני 4 שנים

    כל כך נכון

רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
אתם קוראים: 8 גזלני זמן ואנרגיות שאורבים לעצמאים
Website by:

© 2017 מיטב דש בע”מ
אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.