ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
הרשמה לניוזלטר
ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
ה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

עצמאים? כך תגדילו את מעגל הלקוחות: 13 טיפים לנטוורקינג

מדורים:
18/08/2019

גם אתם חושבים שזה לא בשבילכם, שאתם ביישנים מדי? נטוורקינג הוא לא משהו שעצמאים יכולים להרשות לעצמם לוותר עליו. ותתפלאו, זה יכול להיות ממש כיף

אחד הדברים שכל עצמאי מתרגל לשמוע כמעט בלי הפסקה, זה עצות איך לשווק את העסק שלו. בין פייסבוק פה לאתר אינטרנט וניוזלטר שם, כל העצמאים שומעים גם לא מעט על הצורך שלהם בנטוורקינג, כשהממליצים לרוב אפילו לא טורחים להסביר מה זה.

אל תברחו לסלולרי: כבר התרגלנו שהמסך מציל אותנו ברגעי מבוכה. אך אל תישברו, אלא נסו להכיר אנשים. אחרי מפגש או שניים תתחילו להתרגל לנטוורקינג, תכירו את מרבית המשתתפים והמפגשים יהיו יעילים ומהנים

אז בואו נתחיל בהתחלה: נטוורקינג פירושו טוויית רשת של קשרים עסקיים, שמטרתם לסייע הדדית בעסקים. ישנם בעלי עסקים ותיקים שמתמידים בנטוורקינג במשך שנים, בעוד שאחרים נעזרים בכלי רב העוצמה הזה בעיקר בתחילת הדרך. בעלי עסקים רבים, בעיקר עצמאים, משתתפים במפגשים חד-פעמיים, או מצטרפים לקבוצות שנפגשות בקביעות ומארחות בכל פעם בעלי עסקים נוספים.

נשמע נהדר, לא? איפה הבעיה? למרבה הצער, לא כולנו נולדנו פתוחים, ידידותיים מהרגע הראשון ובעלי ביטחון עצמי גבוה. רבים מאתנו, ביניהם גם כאלה שמוכשרים כמו שדים ושדות בעסק שלהם, חוששים ונלחצים מנטוורקינג. לביישנים שבינינו, זו משוכה רגשית לא קלה.

אבל, אנחנו כאן כדי להרגיע: כל אחד יכול. גם אם ההתחלה מלחיצה לפעמים, אפשר להתרגל, להתאמן, להצליח ואפילו ליהנות מהדרך וגם לרכוש חברים נהדרים לחיים. אז קחו נשימה עמוקה, התלבשו יפה, הצטיידו בכרטיסי ביקור וצאו לדרך. בדרך החוצה אל תשכחו לקרוא 13 טיפים להשתלבות מוצלחת במפגשי נטוורקינג:

1. בחירת קבוצה: בשוק פועל מגוון גדול של קבוצות נטוורקינג, עצמאיות או כאלו שפועלות תחת המטרייה של ארגונים גדולים, קבוצות ייעודיות לנשים וקבוצות לבעלי מקצועות שונים. בררו את ההיצע באזור שלכם: עקרונות הקבוצה, הדרישות מהחברים, עלויות, הטבות נוספות (אתר אינטרנט, סליקה וכדומה), תדירות המפגשים ומועדיהם (אם אתם לא במיטבכם ב-8:00 בבוקר או שאין סיכוי שתגיעו בזמן – העדיפו מפגשי ערב), נגישות, חנייה ועוד. בקשו מפגש ניסיון לפני שתירשמו לקבוצה בתשלום.

2. נאום המעלית: בתחילת כל מפגש מוזמן כל משתתף להציג את עצמו ואת העסק שלו בקצרה, לרוב בדקה אחת. התאמנו בבית על "נאום המעלית", המכונה גם נאום ה-60 שניות. בנאום אמרו את שמכם המלא, העיסוק והייחוד שלכם (בתיאור ברור ופרקטי) ומי הלקוחות האידיאליים מבחינתכם. התרכזו בתועלת שתביאו ללקוחות. זכרו לחייך מדי פעם. וכמובן, לנשום.

3. רשימת משתתפים: הדפיסו את רשימת המשתתפים והביאו אותה למפגש. עברו מראש על השמות והעיסוקים וסמנו את מי מעניין אתכם להכיר, ומי יכול להיות פרטנר פוטנציאלי לשיתופי פעולה עסקיים.

4. טיפ או מתנה: לפעמים המשתתפים מוזמנים לחלוק עצות מתחום עיסוקם, או להציע שירות כמתנה צנועה למשתתף אחר. זו לא חובה, אבל זה יגרום לאחרים לזכור אתכם ולהמליץ עליכם בהמשך. ליתר ביטחון, חשבו מראש על טיפ מועיל או על שירות שתרצו להעניק כמתנה.

5. בואו בזמן: כשאתם בלחץ נטיית הלב היא לאחר, לדלג על המינגלינג ולהגיע ישירות לסבב ההיכרות. אל תתפתו לעשות זאת. בתחילת המינגלינג, האווירה עדיין אינטימית ורגועה יותר. זה השלב שבו המארגנים וחברי קבוצה ותיקים ישימו לב אליכם (ואם לא, אל תהססו לפנות אליהם), יקבלו אתכם יפה ויכירו לכם דמויות מפתח ובעלי עסקים רלוונטיים.

6. בואו בראש פתוח: במפגש ישתתפו בעלי עסקים מתחומים מגוונים, שחלקם רחוקים מאוד מעולמות התוכן והעניין האישי שלכם. כבדו את כולם, פרגנו והקשיבו להם. עזרו לאחרים במה שתוכלו (חיבורים לאנשים ולעסקים, המלצות וכדומה) בלי לצפות לתמורה. בבוא היום זה ישתלם לכם.

7. איך פותחים בשיחה: ייתכן מאוד שמשתתף אחר או אחד המארגנים יפתח איתכם שיחה, ומשם העניינים יזרמו. בכמה מהקבוצות יש חברים שתפקידם לקבל את פני המשתתפים החדשים, והם ערניים במיוחד למי שמתקשה למצוא את עצמו.

ואם לא פנו אליכם? התחילו שיחה בשאלות בסיסיות. תוכלו לפנות לקבוצת אנשים ב"היי, אפשר להצטרף?" הם בוודאי ישמחו לשתף אתכם בשיחה ויתעניינו בכם. תוכלו לפנות למשתתף יחיד בסגנון "היי, זו הפעם הראשונה שלי כאן. גם את חדשה?" או "איך נודע לך על הקבוצה?"

נצלו את הנסיבות לפתיחת דיאלוג: דברו עם היושב לידכם על המרצה המרכזי, שתפו בפרט מההרצאה שהפתיע אתכם, החמיאו לאנשים, אם אהבתם את ה-60 שניות שלהם, את הטיפ שנידבו או אפילו את התכשיט שהם עונדים. משם, השיחה תתגלגל.

קראו עוד במגזין:

 

 

8. אל תברחו לסלולרי: אנחנו יודעים כמה זה קשה, כבר התרגלנו שהמסך מציל אותנו ברגעי מבוכה. אל תישברו. נסו להכיר אנשים. אחרי מפגש או שניים תתחילו להתרגל לנטוורקינג, תכירו את מרבית המשתתפים והמפגשים יהיו יעילים ומהנים.

9. להקשיב זה מצוין: אל תילחצו אם נראה לכם שאתם בעיקר מקשיבים ופחות מדברים. היכולת להקשיב ולהפיק מידע היא יתרון חשוב בנטוורקינג. בכל מקרה, אל תקדישו את כל המפגש להיכרות עם אדם אחד, נחמד ומעניין ככל שיהיה. הקצו כמה דקות לכל שיחת היכרות, ונסו להגיע לפחות לשלוש היכרויות.

10. היו אותנטיים: מאחורי כל עסק עומד אדם, והחיבור בין האנשים הוא המפתח בעולם העסקי. מי שאתם זה מצוין, אז פשוט תהיו אתם. אל תזייפו ואל תנסו להיות מי שאתם לא. כשאתם מדברים שמרו על קשר עין, דברו בגובה העיניים ושלבו רגשות והומור במידה סבירה.

11. כתבו הערות: במרבית המפגשים תשמעו הרצאה מפי מרצה חיצוני או אחד מחברי הקבוצה. תוך כדי ההרצאה וסבב ההיכרות כתבו הערות ומחשבות: טיפים, רעיונות, המלצות על בעלי עסקים שאתם זקוקים לשירותיהם, שמות משתתפים שתרצו לשמור איתם על קשר, מקורות השראה ומקורות מידע.

12. אל תמכרו: נטוורקינג נועד לבניית קשרים. אל תמכרו במפגש, אלא שווקו את עצמכם ואת העסק. כשמערכת הקשרים שלכם תתרחב, יותר אנשים יתנסו בשירותים שלכם וחברי הקבוצה יהפכו לשגרירים העסקיים שלכם. עם הזמן תראו את התוצאות במכירות ובהכנסות.

13. המפגש הסתיים? העבודה שלכם לא. כדי שהנטוורקינג יביא תוצאות, המשיכו לתחזק את מערכות היחסים שיצרתם במפגש. צרו קשרים במדיה החברתית וקבעו פגישת היכרות עם פרטנרים פוטנציאליים לשיתופי פעולה. כמובן, התמידו והשתתפו במפגשים השוטפים ובקרו גם בקבוצות מקבילות, כדי להרחיב את מערכת הקשרים שלכם.

מעוניינים בטיפים לניהול נכון של העסק? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
כתבות נוספות שתאהבו
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
    רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
    אתם קוראים: עצמאים? כך תגדילו את מעגל הלקוחות: 13 טיפים לנטוורקינג
    Website by:

    © 2017 מיטב דש בע”מ
    אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.