ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
הרשמה לניוזלטר
ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
ה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

איך למקסם את ההשקעה שלך בשיווק העסק?

10/04/2016

בעלי עסקים משקיעים משאבים רבים בשיווק העסק, אך בעיקר חוששים להתאכזב מהתוצאות. הכרת מספר אפיקי שיווק דיגיטליים פופולריים ומאפייניהם, תסייע לכם בתור עצמאים להפיק את המקסימום מכל פעולה

כשמדובר בשיווק, הרבה בעלי עסקים שואלים איזה אפיק שיווק יעבוד עבורם באופן "הטוב ביותר". מאחורי שאלה זו מסתתר חשש (שלעיתים עשוי להתממש), להשקיע זמן וכסף מבלי לראות תוצאות. ולכן, לצד בחירת אפיק השיווק המתאים עבורכם, הצלחת מאמצי השיווק תלויה ביכולת להכיר ולמצות את ההשקעה בכל ערוץ. כדי לעשות זאת, הכנו עבורכם סקירה של 5 אפיקי שיווק דיגיטליים, פופולריים ויעילים בקרב בעלי עסקים קטנים.

1. בניית אתר תדמית: הבית של העסק ברשת
כלי מרכזי לבניית נוכחות דיגיטלית, אשר נועד לאפשר גולשים למצוא אתכם. כאשר הגולשים מקבלים עליכם המלצה הם ירצו להכיר אתכם טוב יותר, ובנוסף הם עשויים להגיע לאתר שלכם דרך חיפוש ביטויים הקשורים לתחומכם במנועי חיפוש כמו גוגל.

בשונה מבעבר, הקמת אתר תדמית סטנדרטי מתאפשרת כיום בהשקעה נמוכה יחסית של זמן וכסף: מהקמת אתר בקלות במערכת זמינה וחינמית כגון WIX ועד הקמת אתר במערכת ניהול התוכן הפופולרית וורדפרס.

בניית אתר חדש רלוונטית כמובן עבור בעלי עסקים ללא אתר, אך גם עבור בעלי עסקים המעוניינים לרענן את מראה האתר שלהם ולהתאים אותו לנראות עדכנית. טריגר חשוב נוסף הוא התאמת האתר לגולשים בסלולר. זאת לנוכח העובדה שגוגל מעניקה עדיפות בתוצאות החיפוש לאתרים המותאמים לנייד ולאור הפופולריות הגוברת של גלישה מהסלולר (שמהווה כיום כ- 50% מהתנועה ברשת האינטרנט בישראל).

איך להפיק את המקסימום? ריבוי האפשרויות לבניית אתרים, עלול לפעמים לבלבל ולגרום לכם לבחור פתרון שלא בהכרח מתאים לצרכים. כתוצאה מכך אתם עשויים לגלות ששילמתם מעל מחיר השוק, או לחילופין שאתר האינטרנט לא מעניק מענה הולם לצרכי העסק. על מנת לבחור בפתרון שישרת אתכם על הצד הטוב ביותר, חשוב לשכלל את היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה בהתאם לצרכים.

כמו כן, כדאי לקחת בחשבון שהקמת אתר היא רק "חצי עבודה": החצי השני הוא חשיבה על דרכים להגדלת התנועה אליו. מה שמוביל לאפיקי השיווק הבאים.

רוצים לקבל סדרת סקירות לשיווק העסק?
הירשמו לאתר וקבלו אותן ישירות לתיבת המייל!

2. שיווק במייל – לבנות מערכת יחסים מניבה
שאלה נפוצה בקרב בעלי עסקים היא "האם ההשקעה שלי בשיווק תחזיר את עצמה"? הנתונים מלמדים שכל דולר המושקע בשיווק דרך המייל, מחזיר לא פחות מ- 44.25$ (EmailExpert). מדוע זה קורה? שיווק במייל מבוסס על דרך החיזור האנושית: נפגשים, מכירים, בונים מערכת יחסים – ורק אז שולפים את ההצעה. ברגע שזה קורה, הסיכוי שהגולש יגיד "I do" להצעה העסקית יגדל משמעותית.

היתרון הגדול של שיווק במייל טמון ביכולת להישאר באופן קבוע בתודעת הלקוחות פוטנציאליים והקיימים, בהשקעה כספית יחסית נמוכה. בנוסף, מרגע שהגולש השאיר את פרטי המייל שלו, באפשרותכם לדוור לו פעם אחר פעם בקצב ובתדירות שאתם תחליטו.

אפיק שיווק זה מבוסס על שני נדבכים: הראשון, בניית רשימת תפוצה – הזמנת גולשים להצטרף לרשימת התפוצה שלכם באמצעות מידע או כלים שנותנים לו ערך, כמו למשל מדריכים חינמיים. הנדבך השני, הוא דיוור שוטף ללקוחות – המתבצע באמצעות מערכת דיוור מקצועית המאפשרת שליחת ניוזלטרים מעוצבים לגולשים. הניוזלטר יכול להכיל מידע מקצועי (כגון טיפים), לצד מבצעים והצעות מכר.

איך להפיק את המקסימום? בשל האפקטיביות הרבה של פנייה דרך המייל, יותר ויותר גופים עושים בו שימוש. התוצאה היא הצפת הגולשים במיילים, ובמציאות שכזו חשוב לדעת כיצד להתבלט ולהעניק ערך משמעותי לקהילה שיצרתם. מעבר לכך, כמו בכל מערכת יחסים – התמדה בדמות דיוור תכנים באופן קבוע לקהילה, תסייע לכם להישאר בתודעה ולראות תוצאות.

3. שיווק ברשתות חברתיות: מרבה חברים, מרבה לקוחות?
אם יש לבעל העסק חלום גדול יותר מאשר לראות את מאמצי השיווק שלו נושאים פרי – הוא לחזות באחרים עושים עבורו את העבודה ומפיצים את הבשורה. החלום הזה יכול להפוך למציאות בעידן הרשתות החברתיות, בו רמת מעורבות הלקוחות גבוהה: הם אוהבים לשתף, להגיב וליצור תכנים.

פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר, לינקדאין, פינטרסט ועוד – הן רק חלק מהרשתות החברתיות בהן מבלים גולשים רבים. הפעם בחרנו להתמקד בקהילת הפייסבוק בישראל המונה 4 מיליון משתמשים, שלמעלה ממחציתם פעילים מידי יום.

פייסבוק מאפשרת לגולשים לעשות את מה שאנחנו בני האדם אוהבים מאוד: להיות מעורבים ולהביע דעה. שימוש נכון בנטייה הזו, יכול לסייע לכם להגדיל את חשיפת העסק בפייסבוק: להגדיל את כמות האוהדים, לזכות לתגובות, שיתופים ופניות. עם זאת, ההרגשה ש"כולם נמצאים שם" מלווה לעיתים בתסכול מצד בעלי עסקים, שאינם מצליחים למצות את הפוטנציאל של הפלטפורמה אחרי שהקימו דף אוהדים.

איך להפיק את המקסימום? עקרון חשוב בשיווק בפייסבוק הוא להבין שהגולשים לא אוהבים שמוכרים להם: הם נמצאים בפייסבוק בעיקר כדי לבלות. ולכן כאשר כותבים פוסטים בפייסבוק, הדגש צריך להיות על נתינה – מתן ערך מקצועי, שיתוף בחוויות, הצפת רגשות ויצירת תכנים מהנים. כך תוכלו לכתוב פוסטים ויראליים בפייסבוק, שמגדילים את החשיפה העסקית.

4. כתיבת מאמרים מקצועיים: בונים מערכות יחסים
אמון הוא גורם מפתח מרכזי שיכול לגרום לגולש להחליט האם לפנות אליכם או לא. ברוב המקרים, אנשים הפונים דרך האינטרנט אינם מכירים אתכם ומטבע הדברים, הם שואלים את עצמם "האם אפשר לסמוך על נותן השירות הזה"? אחד הכלים שיסייעו לכם למצב את עצמכם כמומחים בתחומכם הוא להעניק לגולשים ערך מקצועי. הכוונה היא לכתיבת מאמרים מקצועיים כגון מאמרי טיפים, עשה ואל תעשה, סיפורי הצלחה ועוד.

איך להפיק את המקסימום? את המאמרים המקצועיים מומלץ לפרסם באתר התדמית או בבלוג. לאחר מכן אפשר להגדיל את התנועה למאמרים שכתבתם באמצעות פרסום סטאטוסים ברשתות החברתיות ובאמצעות ניוזלטרים הנשלחים ללקוחותיכם.

5. שיווק באמצעות סרטונים – להיות כוכבי רשת
זוכרים איך פעם החלום הרטוב של רובנו היה לזכות ב- 15 דקות של תהילה על גבי מסך הגדול? החדשות הטובות: בשנים האחרונות כל אחד יכול. הבונוס, כאשר מדובר בעסק שלכם, הוא ביכולת להגדיל משמעותית את רמת החשיפה. מדוע? כיוון שבשנים האחרונות גוגל ובפייסבוק מעניקים יותר ויותר חשיפה לסרטונים שהגולשים מעלים.

כיום ניתן להפיק באופן עצמאי סרטונים באיכות טובה, בלי לשלם לבעל מקצוע. כך באמצעות היערכות נכונה, אפשר לצלם סרט בסמארטפון ולזכות לתפוצה רחבה יותר בגוגל, יוטיוב ופייסבוק. מה מצלמים? אפשר להפיק סרטוני טיפים, לדבר על מוצרים או שירותים ועוד.

איך להפיק את המקסימום? העיקרון החשוב ביותר הוא לדעת כיצד להפיק סרטון באיכות טובה. צילום באיכות חובבנית יכול לעשות יותר נזק מתועלת, ולהציג אתכם באור לא חיובי: כך למשל חשוב להשתמש במיקרופון מקצועי כדי להימנע מסאונד מעומעם.

שימוש נכון באפיקי השיווק שהזכרנו יסייע לכם להניב תוצאות טובות יותר ואפילו, לא תאמינו, לגרום לכם ליהנות מהדרך... בהצלחה!

מעוניינים להזניק את הויראליות של העסק עם וידיאו? לדעת איך לקבל חשיפה גדולה בפייסבוק על ידי פוסטים מקצועיים? לדעת לקדם את העסק באמצעות הפתרונות שציינו?
הכנו 5 סקירות מקצועיות שמפרטים צעד אחר צעד איך לבצע כל אחד מהפתרונות, והם נשלחים לגולשים רשומים בלבד.
הירשמו לאתר וקבלו את הסקירות ישירות לתיבת המייל!

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
כתבות נוספות שתאהבו
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
  • לפני 3 שנים

    קיימת בעיה עם אמצעי המידע החדשים וזה לא רק בעסקים - שוכחים את האיש הקטן ברחוב. יש ציבור גדול שאינו נגיש לאמצעים החדשים ולא מבין את התועלת שהוא יכול להפיק לעשות את החיים קלים יותר -לו רק היה מקבל הדרכה מתאימה שחסרה מאוד מאוד. לא לכל אחד יש שכן שיקדיש זמן ללמד איך להשתמש באופן בסיסי במחשב, ובעיקר לא בסלולרי החדש שממש משמש איום עליהם. יש כאלה שאין להם חברים שילמדו אותם או ילדים צעירים שלמדו אחד מן השני מחבריהם.
    חבל שזה כך. אני מנסה לחפש חוג להדרכה בסלולרי החדש, באמצעים לשימוש בבית חכם חדש, בטלויזיה חכמה חדשה. גם אני רוצה. אולי יקח לי קצת יותר זמן ללמוד אבל בסיכום זה אולי יקל עלי את הגישה לכל מה שחדש בסביבה.

    למה לא חושבים עלינו?

    אולי מישהו שקרא את מה שכתבתי פה יירתם לתרגם את זה למעשה, (לא באופן אישי לבוא אלי ללמד אותי) במציאת פיתרון לחוגים שאנשים שלא יודעים היכן ללמוד את הדברים האלה ימצאו דרך להצטרף לדור החכם שכבר קיים אצל אחרים בסביבתם אבל הם מביטים בעצב, ולפעמים בבושה, שהם נשארו מאחור???

רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
אתם קוראים: איך למקסם את ההשקעה שלך בשיווק העסק?
Website by:

© 2017 מיטב דש בע”מ
אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.