ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
הרשמה לניוזלטר
ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
ה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

בעלי עסקים קטנים? לפניכם מספר פלטפורמות לשיתופי פעולה חינמיים

06/03/2016

עצמאי בעל עסק משלו, בעיקר עסק קטן שבו הוא היוצר, המנהל והמשווק, נדרש כל הזמן להתמודד עם סוגיית השיווק. השיטות לשיווק העסק הן רבות, יש גישות שונות שמתוכן ברור ומובן הצורך להתאים באופן מיוחד את אסטרטגיית השיווק לכל עסק

קטן מול גדול

בניגוד לחברה גדולה בעלת תקציבי פרסום ענקיים, בעל עסק קטן צריך להתמודד עם עלויות שיווק גבוהות שנגזרות ישירות מקופת העסק מבלי שיניבו רווחים חוזרים. כל פעולה שיווקית שאנחנו עושים עולה לנו כסף רב.

שיתופי פעולה חינמיים ברשת ובכלל מאפשרים לנו לחשוף את העסק לקהל חדש מבלי להוציא הון תועפות. הם מתבססים על פניות לאנשים ולמקומות נכונים, שיכולים לקחת חלק בשיווק העסק כאשר אנחנו מעניקים להם משהו בתמורה, שאינו כספי. בכתבה הבאה אספר לכם על כמה מהאפשרויות כיום.

שיתופי פעולה עם אתרי אינטרנט רלוונטיים

אתרי אינטרנט רבים מבוססים על תוכן שיווקי, גם האתרים הגדולים. שיתופי פעולה בנושא תוכן יכולים לעזור לעסק ולחשוף אותו מול קהל היעד, אשר נכנס וקורה כתבות בפורטלים ובאתרים שונים.

בין הפורטלים הגדולים בהם יש שיתוף של תוכן שיווקי: אונלייף, סלונה, וואלה, וויינט, מאקו ועוד. בנוסף, ניתן ליצור קשר עם אתרים שעוסקים בנושאים ספציפיים ולהציע פרסום מאמר מטעמכם. כך למשל, אם מדובר בעסק קטן לממכר מנשאים לתינוקות, ניתן לפנות לאתרי אימהות כמו Mamy, החסידה, אתר טיפת חלב ואחרים ולהציע להם שיתוף פעולה בתחום התוכן. 

שיתוף הפעולה כרוך בכתיבת מאמר מקצועי, שמעניק ערך לקהל. לדוגמה: טיפים לבחירת מנשא לתינוק בגילאי 3-6 חודשים או 5 רעיונות לטיולי מנשא בגליל. לרוב, ניתן לשתול בתוך המאמר קישור לאתר של בית העסק או לציין בסוף הכתבה מי כתב את הכתבה ומה מקצועו- כך שלמעשה אתם מקבלים חשיפה לקהל יעד ממוקד מאד.

לפני כל סיכום על שיתוף תוכן פרסומי באתר אינטרנט כדאי:

  1. לבדוק את סטטיסטיקת הכניסות לאתר – כמה אנשים נכנסים לאתר מדי יום. נתונים אלו יסופקו לכם על ידי נציגי האתר.
  2. לוודא שהמאמר משובץ באתר במקום רלוונטי לעסק שלכם. לדוגמה, מאמר על ביגוד לילדים, התמחות עסקית מסוימת, לא אמור להיות משובץ בתוך עמוד תוכן שסוקר גאדג'טים או שעוסק בחדשות היום.
  3. להגדיר מראש מול נציגי האתר כיצד מופיע הקרדיט לעסק שלכם – האם בצורת קישור שתול בתוך האתר, קרדיט במאמר או ציון מקור המאמר – הלוא הוא בית העסק שלכם.

    אתרי פרסום חינמיים

    ברשת קיימים אינספור אתרי פרסום שמאפשרים לכם לפרסם את בית העסק בחינם. בין האתרים האלו אינדקסים, אתרי מאמרי קידום, פורומים ועוד. בין האתרים – דפי זהב, זאפ, המקצוענים ועוד.

    למרות שמדובר באמצעי פרסום חינמי קל ונגיש, חשוב לבדוק כמה דברים:
  1. מהי התהודה של האתר? ישנם אינספור אתרים חינמיים שלא נכנס אליהם אף לא אדם אחד. חשוב לבדוק מהו מאזן הכניסות לאתר בכל יום או בכל שבוע.
  2. האם האתר מכובד ומתאים למסרים של העסק שלכם. לא כל פרסום חינמי הוא פרסום טוב. חשוב לבדוק האם המסרים של האתר מתאימים למסרים של העסק שלכם. כך למשל לא תפרסמו הפעלות לילדים קטנים באתר העוסק בהפעלות למסיבות רווקות.

    הצטרפות למכירות ביתיות קטנות

    בשנים האחרונות הפכו המכירות הביתיות לאבן שואבת עבור עסקים קטנים. כמעט בכל שבוע ניתן להגיע למכירות שמתקיימות בבתים או במקומות קטנים כמו מסעדות, בתי קפה או חנויות קטנות ולמצוא מוצרים של מעצבים מתחומים שונים, יצרני אוכל אורגני, קוסמטיקה, צעצועים ועוד. 

    אם אתם עוסקים בעסק מייצר – שנבנה על מוצרים שפונים לקהל הפרטי, כדאי לחבור לבעלי עסקים נוספים וליזום מכירה קטנה. מכירה קטנה איננה רק הזדמנות למכור את התוצרת שלכם ולהרוויח כסף. זוהי דרך לשווק את העסק שלכם ולהציג אותו לקהל יעד מפולח – כלומר קהל יעד שמחפש מוצרים כמו שלכם.

    לפני כל מכירה כדאי לבדוק:
  1. האם המציגים האחרים מתאימים לעסק שלי? חשוב לקשור את עצמכם למציגים ובעלי עסקים שמתאימים לעסק שלכם. מסרים המתאימים לקהל היעד, יצירתיות, יוזמה וקשר נושאי יטיבו גם עם העסק שלכם. כלומר, אם אתם מוכרים צעצועים לילדים, עדיף שלא תשתתפו במכירה לצעצועים למבוגרים.
  2. האם המכירה תהיה רווחית? אם אתם מתגוררים ברמת הגולן והמכירה היא באילת, חשוב לשקול האם היא כדאית. עלויות הנסיעה, הובלת המוצרים, השהייה ללילה ועוד הוצאות יהפכו אותה ללא כדאית. חשוב לבדוק הוצאות והכנסות פוטנציאליות בכל מכירה.

    עשייה סובבת עסק

    בין אם יש לכם חנות, בית קפה קטן, קונדיטוריה מתוקה או בית יפיפה שבו אתם מייצרים יצירות נפלאות, תוכלו להפוך את המקום שבו אתם עובדים לזירה שוקקת חיים באמצעות פעילויות סובבות עסק. הזמינו מטפלים לערוך סדנה במקום, בנו תוכנית לערבי השראה והרצאה בבית הקפה או עירכו סדנאות אפייה בתשלום שיתקיימו בתוך המקום.

    פעילויות סובבות עסק מושכות אליו לקוחות חדשים ומחברות את הלקוחות הקבועים אל העסק. הן מזכירות למי שהכיר אתכם בעבר שאתם נמצאים פה והן ויראליות. כלומר – מופע שמתקיים בתוך הקפה או אפילו החנות שלכם ימשוך אליו פרסום ממקורות נוספים, למשל כאשר המופיעים יפרסמו בעמוד הפייסבוק שלהם שהם מגיעים להופעה אצלכם.

    לפני כל שיבוץ פעילות בעסק חשוב לבדוק:
  1. האם הפעילות תואמת את הערכים של העסק שלכם? כך למשל לא נערוך סדנת אלכוהול בחנות למוצרי תינוקות.
  2. האם מאזן ההוצאות על הפעילות הוא כדאי. למרות שהפעילות עצמה מניבה עבורכם שיווק חינמי, היא יכולה להביא להוצאות – למשל חשמל, כיבוד קל וכדומה.

    שיתופי פעולה אלו מהווים פריצת דרך שיווקית חשובה עבור כל בעל עסק קטן, שרוצה לנהל את תקציב השיווק שלו בחוכמה ולחסוך בהוצאות, שעלולות להיות כבדות מאד. יצירתיות, יוזמה והרבה כוח רצון יובילו לאינספור שיתופי פעולה פוריים שיכולים לשווק את העסק שלכם ולהצעיד אותו קדימה. 

יש לכם רעיונות נוספים לפלטפורמות לשיתופי פעולה?
ספרו לנו בתגובות כדי שנוכל להגביר את שיתופי הפעולה.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
כתבות נוספות שתאהבו
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
  • לפני 3 שנים

    חרטה ברטה במדינה הזו הכל אחוזים שמורלי שמור לך

רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
אתם קוראים: בעלי עסקים קטנים? לפניכם מספר פלטפורמות לשיתופי פעולה חינמיים
Website by:

© 2017 מיטב דש בע”מ
אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.