ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
התחברות
צרו קשר
הרשמה לניוזלטר
ה-FEED
רשימת הקריאה שלי
ה-FEED כל מה שקורה עכשיו באתר!

3 טיפים לשיפור שפת הגוף שיעזרו לעסק שלך

מדורים:
08/11/2016

בתור בעלי העסק אתם בודאי יודעים שהמעשים והמחשבות האישיות שלכם משפיעים המון על תפקוד העסק, כנ"ל לגבי שפת הגוף שלכם. בפגישות עם לקוחות שפת הגוף מהווה מרכיב חשוב מאוד בתהליכי התקשורת הבינאישית העסקית שלנו בתהליכי משא ומתן, מכירה או פרזנטציה עסקית. אז איך אפשר לשפר את שפת הגוף שלך?

במאמר זה ריכזנו עבורך 3 טיפים שיעזרו לך להבין את שפת הגוף של העומדים מולך ולשפר את שלך, כדי להביא לתוצאות עסקיות טובות יותר.

בתור בעלי העסק, אתם בוודאי יודעים שהמעשים והמחשבות האישיות שלכם משפיעות המון על תפקוד העסק. כנ"ל לגבי שפת הגוף שלכם בפגישות עם לקוחות.

שפת הגוף מהווה מרכיב חשוב מאוד בתהליכי התקשורת הבינאישית העסקית שלנו בתהליכי משא ומתן, מכירה או פרזנטציה עסקית. בתכנית הזו תקבלו טיפים שיעזרו לכם להבין את שפת הגוף של העומדים מולכם ולשפר את שלכם, כדי להביא לתוצאות עסקיות טובות יותר.

בואו נתחיל.

טיפ מס' 1: יצירת כימיה עם הלקוח

הדבר החשוב ביותר למערכות יחסים עסקיות הוא "כימיה" טובה בין שני הצדדים. למשל, כשיש לכם כימיה עם לקוח שלכם, הוא ירגיש נינוח בשיחה אתכם ויקבל תחושה שאתם מבינים אותו ורוצים בטובתו. התחושה הזו חשובה מאוד להצלחה בפגישות מכירה.
אז איך תחזקו את הכימיה ביניכם?

אין שני לרושם ראשוני. ולכן הדבר הראשון שחשוב לעשות בתחילת הפגישה הוא ליצור רושם טוב ולקבל את פני הלקוח בחיוך, להסתכל לו בעיניים ולתת לחיצת יד טובה ולא קרה מידי.

במהלך הפגישה נשאף תמיד לדמות את שפת הגוף שלנו לזו של הלקוח. הדמיון עשוי להיות בתנוחת הישיבה, בתנועות ובמחוות, בתנוחת הראש ביחס לצוואר ולכתפיים וכדומה. אם למשל הלקוח עומד, אנחנו נקיים את הפגישה בעמידה ולהיפך כשהוא יושב, מאחר ואנחנו לא רוצים ליצור תחושות שולט-נשלט אלא שיח בין שווים.

בזמן ישיבה, כדאי לשבת לצד הלקוח ולא מולו. ישיבה זה מול זה יוצרת תחושת עימות, בעוד שישיבה זה לצד זה יוצרת תחושת קרבה ועבודה משותפת. אם הלקוח שלכם יושב דרוך ופונה אליכם, כדאי לא להיות רפוי ולהישען אחורה, אלא לדמות את ישיבתו ולהביע שאתם שותפים לדעתו.

ככל שתצליחו לשקף את התקשורת הגופנית של הלקוח, תיצרו תחושה נעימה יותר בשיחה ותחזקו את תחושת הכימיה ביניכם.

טיפ מס' 2: שליטה במסר שמועבר ללקוח

שליטה נכונה בשפת הגוף שלכם תאפשר לכם להדגיש את המסרים שברצונכם להעביר, ולהפוך אותם לברורים יותר. הנה כמה דרכים שיעזרו לכם להעביר מסר בצורה טובה יותר בזמן שיחה:

  • הקפידו לשמור על שפת גוף פתוחה ולא מכונסת, שמשדרת פתיחות לקבלת מסרים ורעיונות: שבו בגב זקוף, סנטר קדימה, והטו את כיוון הגוף שלכם לכיוון הלקוח ולא הצידה. רצוי לא להכניס ידיים לכיסים או לשלב אותם מלפני הגוף מאחר וזו פוזיציה סגורה ויכולה להעיד על חוסר בטחון, חוסר רצון להתקרב ו/או חוסר רצינות.
  • כשיש נקודה שתרצו להדגיש, כדאי להשתמש בתנועות ידיים קטנות וחותכות אך לא מהירות מידי כדי לא ליצור תחושת אגרסיביות או אי נעימות. למשל, תוכלו למנות יתרונות עם תנועת "ספירת אצבעות", להדגיש רמה גבוהה ע"י "הצבת רף בגובה מסוים".

תוכלו גם להשתמש בתנועות ידיים לכיוונים שונים כדי לייצג את העתיד המשותף שיהיה לכם, אל מול מה שהיה בעבר ושייך להיסטוריה. למשל, אם אתם מדברים על העתיד, תרצו להמחיש במחוות של ידיים את הכיוון שמסמל את העתיד, לדוגמא הרמת הידיים למעלה או הושטתם קדימה. המחשת העבר יכולה להיות מודגמת באמצעות תנועת הצבעה אחורה

טיפ מס' 3: קריאת שפת הגוף של הלקוח

שפת הגוף של הלקוח שלכם תחשוף בפניכם מידע שהשפה המילולית לא תמיד תחשוף. לכן ככל שתשתפרו בקריאת שפת הגוף של הלקוח, תוכלו להבין את תחושתו האמיתית לגביכם ולגבי העסק שלכם, ותדעו כיצד לפעול בכל שלב.
למשל, אם הלקוח יושב בכיסאו בצורה תזזיתית, רגליו מתנועעות בקוצר רוח והגוף פונה הצידה או לכיוון היציאה. המסר די ברור: הוא רוצה לסיים את הפגישה.

אם אתם קולטים שהלקוח מרגיש לא בנוח, כאשר הוא ישנה את טון הדיבור, ישלב ידיים ו/או יעבור לתנוחה סגורה. נסו לכוון את השיחה בהתאם, ולנסות לטפל בהתנגדויות ע"י שכנוע נוסף.

עד כאן להפעם, מקווים שנהניתם ולמדתם משהו חדש!

לפרק הרביעי בסדרה "3 טיפים לשמירה על איזון בין החיים והעסק" לחץ כאן >>

אם יש לכם הארות נוספות לגבי שפת גוף, שתפו אותנו בתגובות בהמשך הדף, כדי שנוכל ללמוד.

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים!
כתבות נוספות שתאהבו
יש שאלות? תשאירו לנו תגובה או הצטרפו לדיון!
  • לפני 3 שנים

    זה לא רק עיניים, צריך להביט על כל שפת הגוף כמכלול. לפעמים אפשר לראות חוסר התעניינות גם בצורת הישיבה עם הרגליים

  • לפני 3 שנים

    אחד הדברים החשובים הוא מצב העיניים של הלקוח. חשוב לשים לב אם הלקוח מסתכל לנו בעיניים בנינוחות ומתי הוא מתחיל להביט לצדדים ומאבד את הקשב והסבלנות

רוצים לקרוא עוד בנושאים אלו? הירשמו לאתר וקבלו מאמרים נוספים ישירות למייל.
אתם קוראים: 3 טיפים לשיפור שפת הגוף שיעזרו לעסק שלך
Website by:

© 2017 מיטב דש בע”מ
אין באמור כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ אישי המתחשב ומותאם לצרכי ונכסי כל אדם בידי יועץ השקעות מוסמך.