עולם הביטוח מוצף בשנים האחרונות בחידושים טכנולוגיים, שנועדו להקל על חיינו כמבוטחים, אבל גם, אולי בעיקר, לפשט תהליכים מבחינת חברות הביטוח ולאפשר להן, בסופו של יום, לחסוך עלויות ולגלגל את החיסכון ללקוחות בהוזלת מחירים.
בעבר הסתפקו חברות הביטוח בצבירה ואיסוף של פרמטרים כמו סוג הרכב, תיעוד תאונות, גיל הנהג ומקום מגוריו, מול שקלול אקטוארי של ידע מקדים. כיום חיישנים המותקנים בכל רכב מאפשרים לדעת יותר על הרגלי הנסיעה של הנהג, מי נוהג ברכב ומתי, מצב הרכב ועוד
החידושים הטכנולוגיים והדיגיטליים הללו אף זכו בשם משלהם: Insurtech. תחת הגג הזה מצטופפים כמה מהחידושים המעניינים והמבריקים ביותר בעולם הביטוח. זאת במטרה להוזיל את עלויות הביטוח. בואו נצלול עכשיו ל"מי", "מה", "מתי" ו"איך".
1. חיסכון באמצעות נתונים
המונח דאטה (נתונים) מן הסתם מוכר לכם משלל הקשרים אחרים, אך הוא קריטי גם בתחום ביטוחי הרכב. חברות הביטוח נעזרות באיסוף ובפילוח חכמים של נתונים על לקוחותיהם, כדי ליצור פרופילים מדויקים ככל הניתן של המבוטחים ולספק להם הצעות מחיר אטרקטיביות.
בעבר (הלא רחוק, יש לציין) הסתפקו חברות הביטוח בצבירה ואיסוף של פרמטרים כמו סוג הרכב, תיעוד תאונות, גיל הנהג ומקום מגוריו, מול שקלול אקטוארי של ידע מקדים. כיום, המציאות השתנתה לחלוטין: חיישנים המותקנים בכל רכב מאפשרים לחברות הביטוח לדעת הרבה יותר על הרגלי הנסיעה של הנהג, מי נוהג ברכב ומתי, מצב הרכב ועוד. הטכנולוגיה שוב מסייעת בהוזלת המחיר לצרכן.
2. דיגיטציה מלאה ברכישת ביטוח לרכב
הישראלים, זה ידוע, אוהבים לבצע רכישות דיגיטליות, דרך המחשב או ישירות מהסמארטפונים. ומה שנכון לבגדים, מוצרי סופר, נעלים וכרטיסים למשחקי כדורגל, נכון מן הסתם גם לביטוחי רכב. זה משתלם לכל הצדדים – ולכן, צובר תאוצה.
רכישת ביטוח המתבצעת באופן דיגיטלי מאפשרת לחברת הביטוח לחסוך בכוח אדם, ניירת, הוצאות משלוח בדואר ועוד. חלק מהחיסכון הזה אמור להתגלגל אל הלקוח, ברכישה הסופית.
חברות ביטוח רבות מפעילות כיום שירותי דיגיטל מלאים. לדוגמא, חברת GO מבית הכשרה חברה לביטוח בע"מ, מאפשרת לבצע תהליך רכישה מלא של ביטוח רכב חובה ומקיף במחיר משתלם במיוחד לעומת המחירים בשוק.
קראו עוד במגזין:
- למה אתם חייבים לפתוח לילד שלכם קופת חיסכון ואיך תעשו את זה נכון?
- 3 צעדים להשקעה בנטפליקס ופייסבוק
- איך לחסוך - 9 טיפים שיעזרו לכם להימנע ממלכודות בסופר
3. אפליקציה שמסייעת לכל מבוטח
תאונות דרכים, גם הקלות ביותר שבהן, היו עד לא מזמן אירוע מלחיץ ביותר. כיום כולנו עם סמארטפונים והחיים, איך לומר, נוחים יותר.
אפליקציות כדוגמת "ביטוח בדרכים", שהושקה על ידי רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, מסייעת בזמן אמת לנהגים שעברו תאונה. האפליקציה מאפשרת לחייג למוקד הפעיל 24 שעות ביממה, שמזמין גרירה ושולח רכב חלופי, לא משנה באיזו שעה. דרך האפליקציה ניתן לראות גם את דו"ח השמאי, ולקבל הערכת זמן מתי הרכב יחזור מטיפול ו/או תיקון.
גם המחוקק בישראל הבין שאין כבר צורך בהצגת ביטוח חובה ומקיף מודפסים, במקרה של תאונה. מספיק שהכול יהיה באפליקציה בנייד, כדי שתוכלו להראות לשוטר במקרה הצורך או להחליף פרטי ביטוח אחרי תאונה.
רוב תאונות הרכב מסתכמות במכות קלות למעטפת. במקרים כאלה, מוקד שירות נותן את המענה הטוב ביותר. בעתיד הקרוב יהיה ניתן לצלם גם היכן קיבל הרכב מכה בתאונה, מה שיאפשר למוקדן להחליט האם לתקן את הרכב במוסך, או שנציג של חברת הביטוח יבוא לתקן את הנזק בשטח.
האפליקציה גם שולחת הטבות שונות הקשורות לעולם הרכב, כגון החלפת מגבים ללא עלות, בדיקת תקינות מזגן ותזכורת להכין את הרכב לחורף.
עם זאת, חשיבותה העיקרית היא כמובן בזמן אמת, ברגעים המלחיצים שלאחר התרחשות תאונה, קלה ככל שתהיה. האפליקציה החינמית מספקת מידע רב למבוטח ומציידת אותו בטופס דיגיטלי לדיווח במקרה של תאונת דרכים. הטופס מסייע לנהג ללקט ולקבץ פרטים חשובים, שאנשים נוטים לשכוח ברגעי לחץ. למשל, הקלטת עדויות, תיעוד בתמונות מזירת האירוע ואיכון מקום התאונה.
המידע המוצג אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. בכפוף לתנאי הפוליסה ולהנחיית החיתום של החברה.
יפה מאוד